23/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els diaris salven els seus números gràcies a la publicitat digital

Resultat d'imatges de publicidad digital

Els 80 diaris associats a AMI van facturar 673 milions d’euros el 2018, un 1,4% més que l’any anterior. Però han de agrair a la facturació digital, que va créixer gairebé un 20% fins a superar els 230 milions. El paper factura gairebé el doble, 443 milions d’euros. Segons dades de l’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) recollits per El Espanyol, els gairebé 80 diaris en paper associats a aquest club van facturar 673,8 milions euros en 2018, un 1,4% més que l’any anterior. Els ingressos del paper van caure un 6%, fins als 443.100.000 d’euros, mentre que els digitals van créixer un 18,3%, fins als 230.700.000. El paper pràcticament duplica al digital pel que fa a ingressos, malgrat la seva lenta caiguda i del ràpid creixement del que se suposa que serà el futur dels mitjans.

El 45% dels ingressos -540.800.000 d’euros- procedeix de la venda d’exemplars impresos, un negoci que va caure un 9,5% el 2018, segons dades de AMI. És d’esperar que en 2019 segueixi caient la venda d’exemplars, encara que podria compensar-se amb els plans per aixecar murs de pagament en les edicions digitals, prevista per a aquest mateix any.

Si ens atenem als ingressos publicitaris, el diari que més va facturar el 2018 va ser El País, que va aconseguir ingressos per valor de 72,9 milions d’euros, un 0,9% més que l’any anterior; el diari de Prisa pràcticament iguala els seus ingressos tradicionals (36,9 milions) amb els digitals (36.030.000). A certa distància se situa El Mundo, en segona posició; el diari d’Unidad Editorial va ingressar 54.700.000 en 2018, un 13% menys i també està força igualat pel que fa a ingressos publicitaris impresos (29,6 milions) i digitals (25,1 milions).

En tercera posició, La Vanguardia, amb 47,7 milions facturats, un 5,3% menys; la facturació per publicitat en paper duplica a la digital (32.600.000 davant 15,1 milions). Amb deu milions menys facturats (37,5 milions) trobem ABC, que va créixer un 2,1% el 2018 i va repartir els seus ingressos entre els 21,3 milions del paper i els 16,1 del digital. Tanquen la llista La Razón, que va facturar 34.400.000 (-5,1%), i El Periódico, amb 27,6 milions facturats per publicitat (-1,6%). En tots dos casos, la facturació per publicitat impresa supera àmpliament a la digital: La Razón ingressa 29.200.000 via paper i amb prou feines 5,2 en el digital, mentre que El Periódico obté 21,4 milions en paper i 6,2 milions en digital.

Per AMI / El Butlletí de l’AMIC (infografia: Desing Plus)

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...