El tercer trimestre i el mes d’octubre no van ser bons per a la inversió publicitària que va créixer una mica menys del que s’esperava. Tanmateix s’està produint un repunt durant els mesos de novembre i desembre que portarà les inversions a un creixement del 4,8%, molt a prop de les previsions que s’han anat mantenint al llarg de tot l’any. Els panelistes de Zenith Vigía, directius de mitjans de comunicació, preveuen també un creixement de la inversió per a l’any 2017, en aquest cas del 5,2%.
El creixement no és igual per a tots els mitjans: mentre la inversió en Mòbils o a Internet creix a un ritme de dos dígits i la Televisió creix per sobre de la mitjana del mercat, els Mitjans Impresos veuen com es redueix la seva inversió aquest any i no milloren les seves esperances per al pròxim. La digitalització creixent segueix transformant el panorama publicitari, en què es va ampliant la bretxa entre els diferents mitjans.
La situació a Catalunya, que en algun moment ha preocupat seriosament els panelistes per la repercussió que podria tenir en la inversió publicitària una decisió de ruptura de l’statu quo sembla anar perdent virulència a mesura que passen els mesos. Previsions per mitjans
Les previsions per mitjans segueixen molt estables i es poden veure a la taula que s’adjunta a aquest text. Es comparen amb les previsions elaborades al setembre. A la tercera columna es representa el sentit de la variació . Un signe + indica que la previsió és ara millor; un signe – que la previsió ara és pitjor. Un major nombre de signes suposa major intensitat en la variació.
Per Bloggin Zenith/ El Butlletí de l’AMIC