Una delegació de representants d’alt nivell de sector de la premsa, membres d’EMMA (l’Associació de Mitjans Revista Europea) i ENPA (l’Associació Europea d’Editors de Diaris) es van reunir amb la vicepresidenta de la Comissió Europea Margrethe Vestager i el seu equip, per discutir l’actual i les futures prioritats de la indústria de la premsa i l’edició. Els representants de la premsa han discutit conceptes que assegurin un tractament just de la premsa i del sector editorial a un ajustament d’Europa per l’era digital. Els editors han expressat el seu suport a la meta establerta per la Comissió de mantenir el lideratge digital d’Europa, on el tenim i posar-se al dia per no quedar-se enrere.
Carlo Perrone, president de la ENPA va dir: “Estem encantats que EVP Vestager, a través dels casos històrics de Google Shopping i Google Android s’hagin establert fons per tal de considerar la regulació específica per les dominants ‘mega-plataformes’ en aquesta legislatura. Només una regulació específica que s’ocupi de la conducta dels dominants “mega-plataformes” pot garantir les condicions adequades per al sector de la premsa per prosperar i servir al seu propòsit profund com el quart pilar de la democràcia europea”.
Xavier Bouckaert, president d’EMMA, va dir que “cada cop més, les plataformes dominants del mercat decideixen si, on i com els ciutadans accedeixen a les ofertes periodístiques i editorials. Aquestes plataformes determinen si i com el contingut seleccionat està disponible. Actuen com a porters d’informació crucial per al desenvolupament de models de negoci competitius. Creiem que l’única solució efectiva d’aquests desequilibris del mercat podria ser una regulació asimètrica sectorial destinada a captar el comportament de les plataformes dominants del mercat. Aquest reglament hauria de comportar, en particular, l’obligació per a les plataformes dominants del mercat d’atorgar a totes les publicacions legals i ofertes un accés no discriminatori als seus serveis i prohibir cap obstacle indegut.”
Font: magazinemedia.ue – foto: ConSalud.es / El Butlletí de l’AMIC