02/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els espanyols encara prefereixen llegir la premsa en paper, segons el CIS

Dels espanyols que llegeixen premsa, el 63,9% diu fer-ho en les versions en paper, mentre que el 28,2% ho fa en formats digitals en ordinadors, tauletes, llibres electrònics, etcètera. A més, un 7,6% utilitza els dos formats indistintament. Aquestes dades es recullen en l’últim baròmetre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS), corresponent al mes de desembre passat.

Encara que en els trams de menor edat la preferència pels formats digitals és una mica més gran, les variacions en els percentatges no són molt significatives. Així dels que tenen entre 18 i 24 anys, el 59,8% declara llegir els diaris en paper pel 33,1% que ho fa en format digital.

  PERIÓDICOS REVISTAS
 En Papel 63,9 87,3

En Formato Digital

28,2 8,5
 En Ambos Formatos 7,6 3,9
 NS-NC 0,3 0,3
Fuente: CIS B. Diciembre 2014     

Segons aquest baròmetre, el 41,1% dels espanyols declara llegir el diari gairebé tots els dies, mentre que el 19,3% ho fa una o dues vegades a la setmana. Pel que fa a les revistes, el 5,7% les llegeix tots o gairebé tots els dies, mentre que el 16,1% ho fa un cop a la setmana i el 19,7%, un cop al mes. En aquest cas el 83,7% utilitza versions en paper, mentre que el 8,5% i el 3,9%, empren el format digital o ambdós formats, respectivament.

De Digimedios / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...