Les despeses dels espanyols en el pròxim trimestre estaran enfocades cap al turisme, la tecnologia i la salut. Aquest és un dels enunciats més significatius de l’Observatori Cetelem Mensual del passat mes de maig, donat a conèixer aquesta setmana. Les dades d’aquesta edició de L’Observatori s’han ampliat, ja que s’han obtingut a partir de la realització de 1.000 enquestes en línia, en l’àmbit estatal.
Les intencions de compra (top 5) dels consumidors espanyols per als propers tres mesos són concretament: turisme, 25,8%; tecnologia/Informàtica, 15,2%; serveis dentals, 13,8%; tractaments de bellesa, 11,9% i smartphone, 11,6%. Per canals, en línia (top 5), primer hi ha el turisme, 14,6%; tecnologia/Informàtica, 7,7%; telèfon intel·ligent: 5,4%; mobles/compl., 2,9% i tractaments de bellesa, 2,8%. En el Top 5 fora de línia, destaquen els serveis dentals; 12,9%; seguit per turisme, 11,2%; tractaments de bellesa, 9,1%; tèxtil esports, 8,6% i mobles/complem.7,9%.
L’estalvi torna a ser alguna cosa important i segurament necessari, per als consumidors espanyols. Un 32,5% dels quals afirmen haver estalviat el passat mes de maig, davant del 30,6% que ho va fer el mes anterior, el que significa un augment de gairebé dos punts percentuals (1,9). La intenció de continuar estalviant també augmenta aquest mes, sent un 26,5% dels consumidors que manifesten aquesta intenció (0,7 punts més que el mes anterior). Si ho comparem amb la dada de fa un any, es produeix una disminució de 1,3 punts percentuals.
Un altre dels aspectes més rellevants de l’Observatori Cetelem del mes de maig, és que disminueix el percentatge d’espanyols enquestats que opina que la situació general millorarà en els propers 12 mesos. Concretament, un 48,9% dels espanyols opinen que la situació romandrà estable, 2,1 punts més que el mes anterior i 1,3 punts menys que al maig de 2015. D’altra banda, els espanyols que consideren que la situació general empitjorarà baixa 0,4 punts respecte al mes anterior (23,4% al mes d’abril davant del 23,0% al mes de maig). Si ho comparem amb el mateix mes de 2015, el percentatge augmenta en 7,2 punts.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació – / El Butlletí de l’AMIC