28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els espanyols només confien en la premsa escrita i en la ràdio

La frase no va passar desapercebuda a qui durant poc més d’un any ha estat el seu equip, així com tampoc als mitjans que es van encarregar de reproduir el contingut del discurs. La frase és subratllable, no tant perquè despertés dubtes sobre l’acompliment de Cuartango als comandaments d’El Mundo, sinó per l’al·lusió implícita a la credibilitat dels mitjans. Justament al mig de l’anomenada era de la post-veritat, on contínuament es posa en dubte la seva tasca informativa.

Paradoxalment, amb tot el deteriorament sofert en els darrers anys, la premsa escrita és un mitjà de confiança per als espanyols. Tampoc per a molts, només per al 4%, però és cert que, al costat de la ràdio, són els únics mitjans que es mouen en registres positius. Això, segons l’estudi Trust in Media 2017 que ha realitzat el departament de recerca de la Unió Europea de Radiodifusió (UER), a partir de dades recollides de l’Eurobaròmetre.

La fiabilitat que atorguen els espanyols a la premsa escrita és, si més no, cridanera, ja que dóna resultats negatius (-2%) en el conjunt dels 33 països presos en compte dins de la investigació. Per davant està, això sí, la ràdio, que resulta creïble pel 19% de la població espanyola, sis punts menys que a Europa, on també és el suport més ben valorat.

La resta de mitjans no aconsegueixen la confiança dels espanyols. El que pitjor índex recull són les xarxes socials, 01:00 -29%; seguit de la televisió, un -24%; i Internet, amb un -13%. Tots ells es mouen en uns percentatges més o menys similars als registrat a Europa, on el 38% desconfia de les xarxes socials com a suport informatiu i el 12% d’Internet. La televisió, en canvi, és considerada fiable per al 4% de la població.

Per Extradigital / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...