Els francesos cada vegada estan menys interessats en les notícies. D’acord amb el baròmetre 33 Kantar/Sofres, realizat per al periòdic La Croix, el 41% dels enquestats diuen que el seu interès en la notícia és “baixa o molt baixa”, la pitjor taxa des de 1987. I no només es tracta de crisi de confiança o crisi de la informació, sinó també de la crisi de representativitat.
Malgrat les iniciatives preses en 2019, els francesos creuen que els mitjans de comunicació segueixen sense informar de les seves preocupacions. La confiança s’eleva lleugerament en els mitjans tradicionals, sobre tot la premsa regional i local, però Internet arribar al nivell més baix en termes de credibilitat.
Joves (50%), dones (53%), menys educats (54%), persones compromeses políticament (48%), però també treballadores (53%) o comerciants i artesans (53%) s’aïllen la major part de la informació. França, juntament amb el Brasil, és el país on més ha augmentat la desconfiança en els mitjans el 2019. Segons, Vincent Giret, director de France Info, “estem davant una crisi de confiança que forma part d’una tendència global.” De fet, segons el baròmetre d’Edelman, la desconfiança dels mitjans ha tornat a augmentar en 3 punts respecte a l’any passat per al públic en general i en 4 punts per al públic més informat. El lector d’El Butlletí pot ampliar aquesta informació des d’aquest link de Meta-Media.
Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia