Per a aquells que critiquen les xarxes socials perquè els usuaris no són mers usuaris, sinó productes, aquí tenen un argument més: la publicitat continuarà sent el principal motor d’ingressos de les xarxes socials. Segons les noves previsions de Gartner, aquest any els ingressos de les xarxes socials ascendiran a 16.900 milions de dòlars, dels quals més de la meitat, 8.800, prové de la publicitat.
Els ingressos totals de les plataformes de mitjans socials estan un 43% per sobre dels que es van registrar l’any passat, quan es van assolir 11.800 milions de dòlars. això sí, mentre els ingressos d’aquests mitjans estan experimentant un creixement rapidíssim, la base d’usuaris, que ja compta amb milers de milions, només pot esperar créixer a un ritme moderat. I és que l’ús de les plataformes socials s’ha passat a una fase més madura, en la qual se sumen usuaris a un ritme lent mentre que els serveis de monetització no deixen de desenvolupar-se, i els usuaris interactuen amb ells. “Tot i que el nombre d’usuaris de xarxes socials és gran, i en alguns casos cada vegada més madur en els patrons d’ús, el mercat segueix en una fase inicial des d’una perspectiva d’ingressos”, va assegurar nega Gupta, analista de Gartner.