02/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els ingressos per publicitat a les xarxes socials assoliran els 16.900 M$ el 2012, segons Gartner

Imatge sobre diners i xarxes socials

Per a aquells que critiquen les xarxes socials perquè els usuaris  no són mers usuaris, sinó productes, aquí tenen un argument  més: la publicitat continuarà sent el principal motor d’ingressos  de les xarxes socials. Segons les noves previsions de Gartner,  aquest any els ingressos de les xarxes socials ascendiran a  16.900 milions de dòlars, dels quals més de la meitat, 8.800, prové de la publicitat. 

Els ingressos totals de les plataformes de mitjans socials estan un 43% per sobre dels que es van registrar l’any passat,  quan es van assolir 11.800 milions de dòlars. això sí, mentre  els ingressos d’aquests mitjans estan experimentant un creixement rapidíssim, la base d’usuaris, que ja compta amb milers  de milions, només pot esperar créixer a un ritme moderat.  I és  que l’ús de les plataformes socials s’ha passat a una fase més  madura, en la qual se sumen usuaris a un ritme lent mentre que  els serveis de monetització no deixen de desenvolupar-se, i els  usuaris interactuen amb ells. “Tot i que el nombre d’usuaris de xarxes socials és gran, i en alguns casos cada vegada més madur en els patrons d’ús, el mercat segueix en una fase inicial des d’una perspectiva  d’ingressos”, va assegurar nega Gupta, analista de Gartner.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...