Les revistes de paper segueixen sent encara l’opció preferida dels internautes enfront de l’oferta en línia. El 70% dels enquestats per l’AIMC Q Panel afirma haver llegit alguna d’aquestes capçaleres en els últims sis mesos. L’estudi, realitzat per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), ha rastrejat els hàbits dels internautes espanyols en relació a la lectura, tant analògica com digital, de revistes.
El 23% dels internautes ha consultat alguna revista en línia en l’últim mes. En l’última onada de la investigació, portada a terme entre el 8 de desembre de 2016 i el 13 de gener de 2017, es va produir un creixement del 2,9% en el nombre de lectors per Internet. En total, les revistes digitals sumen una audiència de 7.169.000 lectors, dels quals un 2,3% (891.000) declara no haver llegit cap revista en paper en els últims sis mesos. A més, un 10% dels internautes declara ser fan o seguidor d’alguna revista en xarxes socials.
Les dones llegeixen més les revistes en paper que els homes. De fet, el 72% de les entrevistades va declarar haver llegit alguna durant els últims sis mesos enfront del 68% dels homes. Per contra, els homes superen les dones en lectura digital. El 26% va accedir a alguna revista en línia en l’últim mes, percentatge que cau fins al 20% en el cas de les enquestades.
Per Ipmark / El Butlletí de l’AMIC