04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els internautes segueixen preferint les revistes de paper

Les revistes de paper segueixen sent encara l’opció preferida dels internautes enfront de l’oferta en línia. El 70% dels enquestats per l’AIMC Q Panel afirma haver llegit alguna d’aquestes capçaleres en els últims sis mesos. L’estudi, realitzat per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), ha rastrejat els hàbits dels internautes espanyols en relació a la lectura, tant analògica com digital, de revistes.

El 23% dels internautes ha consultat alguna revista en línia en l’últim mes. En l’última onada de la investigació, portada a terme entre el 8 de desembre de 2016 i el 13 de gener de 2017, es va produir un creixement del 2,9% en el nombre de lectors per Internet. En total, les revistes digitals sumen una audiència de 7.169.000 lectors, dels quals un 2,3% (891.000) declara no haver llegit cap revista en paper en els últims sis mesos. A més, un 10% dels internautes declara ser fan o seguidor d’alguna revista en xarxes socials.

Les dones llegeixen més les revistes en paper que els homes. De fet, el 72% de les entrevistades va declarar haver llegit alguna durant els últims sis mesos enfront del 68% dels homes. Per contra, els homes superen les dones en lectura digital. El 26% va accedir a alguna revista en línia en l’últim mes, percentatge que cau fins al 20% en el cas de les enquestades.

Per Ipmark / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...