Si tal com preveu el director de The Washington Post, Martin Baron, els diaris acaben desapareixent, no serà tant perquè els lectors els hagin abandonat com per la incapacitat de rendibilitzar tots els costos que generen. És evident que l’audiència actual de la premsa en paper està molt per sota de la de fa anys, però alguns dels factors que en el seu moment van propiciar la preferència per les edicions digitals actualment estan forçant l’efecte contrari.
D’acord amb un estudi elaborat pel Reuters Institute, els lectors britànics d’entre 18 i 34 anys fan servir gairebé el doble de temps a llegir les edicions impreses dels diaris que a consultar els llocs webs o aplicacions.
Aquesta conclusió s’extreu d’una enquesta a gran escala realitzada durant l’any passat, en què els joves reconeixien haver gastat un total de 21.700 milions de minuts llegint les edicions en paper de les principals capçaleres britàniques, enfront dels 11.900 que van invertir en digital. Això dóna una proporció del 65% – 35% a favor del paper.
Aquesta proporció és, a més, més gran que la que es produeix en altres rangs d’edat, ja que els adults d’entre 35 i 54 anys passen el 76% davant del paper i els majors de 55 anys el 95%. Així els resultats mostren que, tot i les caigudes en la circulació de diaris i els augments en el consum de notícies a través de telèfons intel·ligents, els lectors de totes les edats encara passen més temps amb les edicions de diaris impresos. O almenys així passa en el mercat britànic.
Per a l’elaboració d’aquest informe es va calcular el temps total dedicat a vuit marques de diaris del Regne Unit (The Mail, Mirror, The Sun, Star, Standard, The Telegraph, The Guardian i The Times) per les seves audiències britàniques impreses i en línia a partir de dades de l’Enquesta Nacional de Lectors i de comScore.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí Comunicació Viva