Tuenti Mòbil, l’operador de telefonia mòbil de caràcter social i centrat en dades, ha elaborat una radiografia dels hàbits d’ús i connexió dels joves a internet des del telèfon mòbil en base a les enquestes mensuals realitzades en col·laboració amb la companyia d’investigació de mercat IPSOS al llarg de 201
En relació a la connectivitat general a internet, l’estudi posa de manifest, entre d’altres resultats, que el 94% dels joves enquestats entre 16 i 35 anys té mòbil, que el 84% es connecta a internet des del mòbil i que el 47% té plans de dades per connectar-se a internet, la qual cosa posa de manifest que la connexió a internet és cada vegada més mòbil. No obstant, el 37% dels enquestats no sap a quant equival 1GB de dades en el seu telèfon intel·ligent.
Els mòbils s’han convertit en l’eina de comunicació social més utilitzada per; estudiar (40%), per lligar (55%) o per fer fotos (62%). La privacitat és un factor a tenir en compte, ja que al 81% afirma conèixer els riscos de privacitat que comporta instal·lar aplicacions en el seu telèfon intel·ligent. El phubbing és un hàbit cada vegada més comú i el 67% dels enquestats reconeix haver-ho fet. El “phubbing” (terme format a partir de les paraules angleses phone i snubbing) consisteix en l’acte de menysprear a qui ens acompanya en prestar més atenció al mòbil o altres aparells electrònics que a la seva persona.
de Periódico Publicidad / El Butlletí de l’ACPG