Que els internautes més joves demostren menys paciència amb la publicitat a internet i, en general, la ometen sempre que poden és una de les principals conclusions d’un estudi impulsat per Kantar Millward Brown en 39 països del món.
La investigació, que va obtenir les seves dades durant el passat mes d’octubre, ha buscat comparar la reacció dels adolescents a la publicitat a internet amb la de generacions més adultes. D’acord amb l’informe, un 56% dels internautes enquestats d’entre 16 i 19 anys va dir ometre la publicitat sempre que pot en ordinadors de sobretaula, enfront del 50% d’adults d’entre 20 i 34 anys que ho fan i al 49% de persones d’entre 35 i 49 anys. Això succeeix especialment amb la publicitat en línia més invasiva, com els anuncis display, els vídeos o autoplay en xarxes socials, entre altres. En dispositius mòbils, els internautes són més tolerants amb la publicitat amb un 47% (16-19), 40% (20-34) i 37% (35-49) de persones que la omet.
Tot i que els adolescents solen ser poc pacients amb la publicitat, l’estudi de Kantar Millward Brown diu que un percentatge considerable dels joves pensa bé de la publicitat que ofereix l’opció de ser omesa o tancada. Encara que solen demostrar poca disposició a ser impactats per publicitat que no desitgen, els joves estan en general més predisposats a gaudir dels anuncis amb què poden interactuar.
La percepció que els adolescents tenen de la publicitat també varia en funció de l’hora del dia a la qual la rebin. Així, la seva major predisposició a la publicitat es troba a la franja que va de les 18 a les 21 hores. A més, entre ells funcionen millor els anuncis curts, que Kantar Millward Brown defineix com aquells que duren deu segons o menys.
Per e-Marketer / El Butlletí de l’AMIC