06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els joves prefereixen ometre la publicitat a internet

Que els internautes més joves demostren menys paciència amb la publicitat a internet i, en general, la ometen sempre que poden és una de les principals conclusions d’un estudi impulsat per Kantar Millward Brown en 39 països del món.

La investigació, que va obtenir les seves dades durant el passat mes d’octubre, ha buscat comparar la reacció dels adolescents a la publicitat a internet amb la de generacions més adultes. D’acord amb l’informe, un 56% dels internautes enquestats d’entre 16 i 19 anys va dir ometre la publicitat sempre que pot en ordinadors de sobretaula, enfront del 50% d’adults d’entre 20 i 34 anys que ho fan i al 49% de persones d’entre 35 i 49 anys. Això succeeix especialment amb la publicitat en línia més invasiva, com els anuncis display, els vídeos o autoplay en xarxes socials, entre altres. En dispositius mòbils, els internautes són més tolerants amb la publicitat amb un 47% (16-19), 40% (20-34) i 37% (35-49) de persones que la omet.

Tot i que els adolescents solen ser poc pacients amb la publicitat, l’estudi de Kantar Millward Brown diu que un percentatge considerable dels joves pensa bé de la publicitat que ofereix l’opció de ser omesa o tancada. Encara que solen demostrar poca disposició a ser impactats per publicitat que no desitgen, els joves estan en general més predisposats a gaudir dels anuncis amb què poden interactuar.

La percepció que els adolescents tenen de la publicitat també varia en funció de l’hora del dia a la qual la rebin. Així, la seva major predisposició a la publicitat es troba a la franja que va de les 18 a les 21 hores. A més, entre ells funcionen millor els anuncis curts, que Kantar Millward Brown defineix com aquells que duren deu segons o menys.

Per e-Marketer / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...