Un estudi de la Universitat de Cambridge, publicat a Financial Times, assegura que el fet d’utilitzar el botó “M’agrada” de Facebook no és una qüestió intranscendent, al contrari, diu molt de l’usuari: dades sobre la raça, l’edat, la sexualitat, la seva orientació política i fins i tot el seu coeficient intel·lectual. Els investigadors d’aquest estudi van desenvolupar un algoritme que utilitza els “M’agrada” per crear perfils de personalitat amb detalls íntims dels usuaris. Aquests models matemàtics van aconseguir diferenciar amb un 88% de precisió homes de dones i amb un 95% de precisió els negres dels blancs. Tota aquesta quantitat d’informació és molt valuosa a nivell comercial, de campanyes de màrqueting i publicitàries.
Les prediccions de l’algoritme es basen en inferències; per exemple, es prediu que un usuari era homosexual no perquè faci clic en llocs sobre el matrimoni gai, sinó per les seves preferències en música i programes de televisió. Cristians i musulmans van ser identificats correctament en el 82% dels casos i la precisió de la predicció es va considerar bona en relació amb l’estat civil i l’abús de substàncies, entre el 65% i el 73%. A les persones amb un elevat coeficient intel·lectual els agradaven més freqüentment pel·lícules com ‘El Padrí’ i ‘Matar a un ruiseñor’.
Facebook ofereix una aplicació per conèixer més dades sobre la investigació ‘You are what you like’ (Un és el que li agrada) CLIQUEU AQUÍ http://youarewhatyoulike.com/
e-Marketer / El Butlletí de l’ACPG