04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els “m’agrada” de Facebook revelen secrets dels usuaris, com el quocient o l’orientació sexual

Un  estudi de la Universitat de Cambridge, publicat a Financial Times, assegura que el fet d’utilitzar el botó “M’agrada” de Facebook no és una qüestió intranscendent, al contrari, diu molt de l’usuari: dades sobre la raça, l’edat, la sexualitat, la seva orientació política i fins i tot el seu coeficient intel·lectual. Els investigadors d’aquest estudi van desenvolupar un algoritme que utilitza els “M’agrada” per crear perfils de personalitat amb detalls íntims dels usuaris. Aquests models matemàtics van aconseguir diferenciar amb un 88% de precisió homes de dones i amb un 95% de precisió els negres dels blancs. Tota aquesta quantitat d’informació és molt valuosa a nivell comercial, de campanyes de màrqueting i publicitàries.

Les prediccions de l’algoritme es basen en inferències; per exemple, es prediu que un usuari era homosexual no perquè faci clic en llocs sobre el matrimoni gai, sinó per les seves preferències en música i programes de televisió. Cristians i musulmans van ser identificats correctament en el 82% dels casos i la precisió de la predicció es va considerar bona en relació amb l’estat civil i l’abús de substàncies, entre el 65% i el 73%. A les persones amb un elevat coeficient intel·lectual els agradaven més freqüentment pel·lícules com ‘El Padrí’ i ‘Matar a un ruiseñor’.

Facebook ofereix una aplicació per conèixer més dades sobre la investigació ‘You are what you like’ (Un és el que li agrada) CLIQUEU AQUÍ  http://youarewhatyoulike.com/

e-Marketer / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...