Els joves adults són el grup d’edat menys procliu a llegir els periòdics i gairebé una tercera part, el 29%, confessa no haver llegit cap publicació impresa durant els últims dotze mesos. Aquestes són les desoladores conclusions d’un estudi dut a terme recentment per YouGov al Regne Unit.
De mitjana, el 84% dels ciutadans del Regne Unit ha llegit almenys un periòdic imprès durant l’últim any. De tots ells, els joves d’entre 18 i 24 anys són els menys predisposats a llegir premsa escrita, amb percentatge de penetració de només el 71%, xifra que contrasta amb el 90% de les persones de més de 55 anys.
L’informe sembla confirmar un dels temors de la indústria periodística: que la venda de periòdics està directament relacionada amb l’edat i que aquests podrien “morir” quan els seus lectors de més edat també morin.
L’esperança per aquesta indústria està en els nous mitjans digitals, que sí semblen atreure els lectors més joves. D’aquesta manera, el 61% dels ciutadans d’entre 18 i 24 anys afirma haver llegit un periòdic en línia durant els últims dotze mesos. Aquesta xifra és molt superior al 39% dels més grans de 55 que diu haver llegit un diari digital en l’últim any.
de Marketing Directo / El Butlletí ACPG