IAB Spain, l’Associació de la publicitat, el màrqueting i la comunicació digital a Espanya, va presentar dimecres el II Estudi Anual de Mitjans de Comunicació realitzat per Kantar Worldpanel i liderat per la Comissió de Mitjans de Comunicació. L’estudi, realitzat a una mostra de 1.400 internautes majors de 15 anys, ofereix el valor diferencial que aporten els mitjans de comunicació en línia enfront d’altres suports. L’Estudi està estructurat en tres blocs principals:
1. Comportament de navegació
Internet és el mitjà més utilitzat, 8 de cada 10 internautes es connecten diàriament i 9 de cada 10 ho fa almenys una vegada a la setmana. A més, Internet és considerat com el mitjà més creïble i amb el que més s’identifiquen els usuaris. Pel que fa a les marques, productes o serveis, és també el més ben valorat per conèixer una marca amb una puntuació de 7,9 sobre 10, així com per obtenir informació (8) o ampliar i detallar informació de la mateixa (8,2) .
2. Mitjans de Comunicació Online enfront de la resta de suports digitals
Els mitjans de comunicació en línia ocupen la segona posició pel que fa a freqüència d’ús. Segons els resultats de l’estudi, un terç dels internautes es connecta diàriament i més de la meitat ho fa almenys una vegada a la setmana.
Els mitjans de comunicació en línia són el suport digital amb un perfil d’audiència més madura (el 12,9% de 35 a 49 anys i majors de 50 anys el 14%) i destaca també la seva major afinitat amb el públic masculí. Dins d’Internet, els Mitjans de Comunicació són els suports en què més es confia amb una nota del 6,5 sobre 10. Despunta la confiança en els diaris online (7 sobre 10) i la de la ràdio online puntuada amb un 6, 8.
Els dispositius mobile (smartphone i tauleta) són dispositius de rellevància quan naveguem per mitjans de comunicació en línia, en mobile un 43,7% i un 20,8% a tablet.
3. Publicitat dels mitjans de comunicació online
Els diaris i la ràdio online són els mitjans de comunicació online més creïbles amb una nota de 7 i de 6,8 sobre 10, respectivament. Els periòdics en línia són els mitjans en què la publicitat genera més confiança, però les revistes i la ràdio online són els mitjans de comunicació online en els que més atenció es presta a la publicitat.
Les revistes online són els mitjans de comunicació en línia amb millor valoració a utilitat de la publicitat per a les compres, que superen la mitjana d’Internet. D’altra banda, els diaris i les revistes en línia són els més ben valorats per la coherència i adequació de la seva publicitat al contingut.
En paraules d’Antonio Traugott, director general de IAB Spain, “La digitalització està dibuixant una nova foto al panorama dels mitjans. Actualment, els mitjans de comunicació en línia són els suports que més confiança generen, i en els quals es presta més atenció a la publicitat. Aquesta és una tendència que s’intensificarà amb la contínua adaptació dels mitjans de comunicació a l’entorn digital”.
Segons Belén Acebes, directora de Màrqueting i Investigació, “Amb l’àmplia fragmentació que existeix tant de continguts com de suports en línia, els mitjans de comunicació en línia s’han sentit amenaçats i amb por que altres suports menys qualificats i per tant, amb models de negoci més econòmics, aconseguissin captar la seva audiència. Però queda clar que la qualitat, credibilitat, i percepció de marca que obtenen els mitjans de comunicació, no deixa cap dubte del valor afegit que ofereixen aquests suports en línia respecte a la resta.”
Per Interactive Advertising Bureau Spain /