06/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els mitjans de comunicació són els “influencers” més poderosos de la Unió Europea

Els mitjans de comunicació mantenen la seva influència entre la elit de la Unió Europea. Segons un estudi “What Influences the Influencers” elaborat per Burson Cohn & Wolfe i ComRe, els mitjans i les xarxes socials són el que més influeix a eurodiputats, funcionaris de la Unió Europea i líders d’opinió a Brussel·les a l’hora de prendre decisions.

Els mitjans més influents.- Politico és el mitjà de comunicació més influent de tots per tercer any consecutiu, segons el 69% dels enquestats (16 punts percentuals més que el 2017). Supera en influència al Financial Times (62%), la BBC (59%) i The Economist (57%). D’altra banda, el 72% dels empleats de la UE cita la BBC com a mitjà de major influència, així com el 55% dels eurodiputats i el 50% dels líders d’opinió de Brussel·les.

Pel que fa a les xarxes socials, Twitter és la més influent (55%), seguida de Facebook (32%), LinkedIn (26%) i YouTube (25%). En 2018 la capacitat d’influència de Twitter ha crescut 12 punts percentuals respecte a 2017, consolidant-se com la xarxa social més influent entre les cinc primeres fonts d’informació per a l’elit de Brussel·les.

Tot i el grau d’influència dels mitjans de comunicació i xarxes socials a Brussel·les, els contactes personals i professionals els superen. El 93% dels enquestats assegura que aquestes relacions personals són les seves fonts d’informació més influents. A més, citen les reunions amb stakeholders, la informació rebuda per part de les institucions europees i els esdeveniments.

D’altra banda, l’estudi també destaca la popularitat del WhatsApp per a l’intercanvi professional d’informació entre les persones influents. De fet és la plataforma més utilitzada diàriament a nivell professional pel 56% dels enquestats.

Pel que fa a la freqüència d’ús de les xarxes socials, l’estudi revela que s’utilitza Twitter més que Facebook. No obstant això, el grup dels eurodiputats prefereixen Facebook (el 66% l’utilitza diàriament). Per contra, plataformes com Instagram i LinkedIn només van obtenir petits augments en el seu nivell d’utilització per part dels enquestats.

Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia i Comunicació – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...