Els mitjans de comunicació mantenen la seva influència entre la elit de la Unió Europea. Segons un estudi “What Influences the Influencers” elaborat per Burson Cohn & Wolfe i ComRe, els mitjans i les xarxes socials són el que més influeix a eurodiputats, funcionaris de la Unió Europea i líders d’opinió a Brussel·les a l’hora de prendre decisions.
Els mitjans més influents.- Politico és el mitjà de comunicació més influent de tots per tercer any consecutiu, segons el 69% dels enquestats (16 punts percentuals més que el 2017). Supera en influència al Financial Times (62%), la BBC (59%) i The Economist (57%). D’altra banda, el 72% dels empleats de la UE cita la BBC com a mitjà de major influència, així com el 55% dels eurodiputats i el 50% dels líders d’opinió de Brussel·les.
Pel que fa a les xarxes socials, Twitter és la més influent (55%), seguida de Facebook (32%), LinkedIn (26%) i YouTube (25%). En 2018 la capacitat d’influència de Twitter ha crescut 12 punts percentuals respecte a 2017, consolidant-se com la xarxa social més influent entre les cinc primeres fonts d’informació per a l’elit de Brussel·les.
Tot i el grau d’influència dels mitjans de comunicació i xarxes socials a Brussel·les, els contactes personals i professionals els superen. El 93% dels enquestats assegura que aquestes relacions personals són les seves fonts d’informació més influents. A més, citen les reunions amb stakeholders, la informació rebuda per part de les institucions europees i els esdeveniments.
D’altra banda, l’estudi també destaca la popularitat del WhatsApp per a l’intercanvi professional d’informació entre les persones influents. De fet és la plataforma més utilitzada diàriament a nivell professional pel 56% dels enquestats.
Pel que fa a la freqüència d’ús de les xarxes socials, l’estudi revela que s’utilitza Twitter més que Facebook. No obstant això, el grup dels eurodiputats prefereixen Facebook (el 66% l’utilitza diàriament). Per contra, plataformes com Instagram i LinkedIn només van obtenir petits augments en el seu nivell d’utilització per part dels enquestats.
Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia i Comunicació – El Butlletí de l’AMIC