04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els mitjans de comunicació van captar el 2015 uns 311 milions de la inversió publicitària digital

El 2015, la inversió publicitària digital va ascendir a 1.288,9 milions d’euros, dels quals 1.168,6 milions va correspondre a la publicitat dirigida a ordinadors; 78.400.000, a terminals mòbils i els 41.400.000 restants entre publicitat exterior digital (Digital signage), àudio en línia i TV connectada, segons l’estimació realitzada per l’estudi anual d’inversió que elabora l’associació IAB Spain.

De la xifra invertida en publicitat per a ordinadors, 439,2 milions va consistir en publicitat gràfica o display i d’ella el 54% es va dirigir a webs de mitjans de comunicació (uns 239 milions). A aquesta publicitat per a ordinadors cal afegir-li la que es realitza dins de formats de vídeo i que va representar l’any passat 117.100.000 d’euros, dels quals el 45% (uns 53 milions) van correspondre als mitjans de comunicació. D’altra banda, de la publicitat per a terminals mòbils, 34,8 milions va ser de publicitat gràfica i d’ella el el 56% va ser captada pels mitjans (uns 19 milions). En total, aquests mitjans van recollir uns 311 milions de publicitat gràfica.

Com en anys anteriors, la part més important de la publicitat digital -648,8 milions- va correspondre a l’anomenada contextual o search, que es va repartir entre uns 612.300.000 de la publicitat per a ordinadors i uns 36,5 milions de la de mòbils. Encara que una part d’aquesta inversió pot arribar als mitjans de comunicació, la major part és captada per cercadors, com Google, o xarxes socials, com Facebook.

De IAB Spain-PWC / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...