El 2015, la inversió publicitària digital va ascendir a 1.288,9 milions d’euros, dels quals 1.168,6 milions va correspondre a la publicitat dirigida a ordinadors; 78.400.000, a terminals mòbils i els 41.400.000 restants entre publicitat exterior digital (Digital signage), àudio en línia i TV connectada, segons l’estimació realitzada per l’estudi anual d’inversió que elabora l’associació IAB Spain.
De la xifra invertida en publicitat per a ordinadors, 439,2 milions va consistir en publicitat gràfica o display i d’ella el 54% es va dirigir a webs de mitjans de comunicació (uns 239 milions). A aquesta publicitat per a ordinadors cal afegir-li la que es realitza dins de formats de vídeo i que va representar l’any passat 117.100.000 d’euros, dels quals el 45% (uns 53 milions) van correspondre als mitjans de comunicació. D’altra banda, de la publicitat per a terminals mòbils, 34,8 milions va ser de publicitat gràfica i d’ella el el 56% va ser captada pels mitjans (uns 19 milions). En total, aquests mitjans van recollir uns 311 milions de publicitat gràfica.
Com en anys anteriors, la part més important de la publicitat digital -648,8 milions- va correspondre a l’anomenada contextual o search, que es va repartir entre uns 612.300.000 de la publicitat per a ordinadors i uns 36,5 milions de la de mòbils. Encara que una part d’aquesta inversió pot arribar als mitjans de comunicació, la major part és captada per cercadors, com Google, o xarxes socials, com Facebook.
De IAB Spain-PWC / El Butlletí de l’AMIC