Els periodistes necessiten trobar maneres de fer les notícies atractives per als mil·lenaris -la generació nascuda en els anys 80 i 90- o tenen el risc de “viure en un món on la gent no està informada” , va dir la professora Paula Poindexter en un panell del HuffPost Live el divendres 21 de setembre.
“Hem de repensar el periodisme”, va dir Poindexter, autora del llibre “Millenials, News and Social Media: Is News Engagement a Thing of the Past?”.
El llibre sosté que els mil·lenaris veuen les notícies com repetitives, avorrides, mentideres, unilaterals, propagandístiques i escombraries . També conté 26 recomanacions per cobrir i atraure les persones d’aquesta generació. Els suggeriments inclouen ressaltar notícies sobre mil·lenaris i l’ús de les xarxes socials per arribar a aquests joves.
Poindexter diu que no és inusual que les generacions més joves li prestin menys atenció a les notícies, comparant-los amb la generació dels seus pares, però la seva investigació suggereix un nou desenvolupament: “Sembla que no s’hagin d’interessar per les notícies més endavant en les seves vides. Doncs donem-li la volta, fem-les interessants per a ells”.
Més informació a: http://www.huffingtonpost.com/2012/09/18/millennials-hate-the-news_n_1882080.html (de Journalism/El Butlletí acpg)