El cinquè Informe anual de comunicació global, Nou activisme, l’informe del Centre de Relacions Públiques de la USC Annenberg en col·laboració amb l’Aliança Global per a les Relacions Públiques i la Gestió de la Comunicació i altres organitzacions de relacions públiques examina l’evolució de l’activisme i el seu impacte en la RP. Troba que la nova generació d’activistes són més joves, més diversos i més col·laboradors. També prefereixen votar abans que protestar.
Els comunicadors creuen que, a causa de la disminució de la confiança en el govern, l’activisme creixerà en la influència durant els propers cinc anys i que els “ciutadans mitjans” seran un dels tipus d’activistes més influents. L’estudi també va trobar que el que anomenen “nous activistes” s’alineen amb els professionals de la RP, ja que la millor estratègia per crear un canvi durador no és protestar sinó votar.
En l’informe d’aquest any sobre professionals del PR Nou Activisme, es diu que les tàctiques tradicionals d’activistes, com les protestes i les manifestacions, són millors per sensibilitzar que per influir en el procés polític. Acorden que la mobilització dels votants (37%), la candidatura (34%) i la votació a les eleccions (31%) són més efectives a llarg termini. En una enquesta independent, els activistes donen una importància encara més gran a les votacions a les eleccions (43%), mentre que pocs activistes (11%) creuen que protestar en públic crea un canvi durador.
Els comunicadors preveuen, d’altra banda, que l’activisme creixerà en la seva influència durant els propers cinc anys, impulsat principalment per la manca de confiança en les institucions polítiques. També estan d’acord que els “ciutadans mitjans” seran més influents que els consellers delegats i els periodistes, i el prototípic nou activista és una dona urbana més jove, no blanca, ben educada i experimentada en la tecnologia. També estarà més informada, més empàtica i amb més passió, qualitats que faciliten la cooperació amb les marques i empreses.
Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – infografia: USC Annenberg