10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els nous activistes són més joves, més diversos, més col·laboratius i més propensos a votar que a la protesta

El cinquè Informe anual de comunicació global, Nou activisme, l’informe del Centre de Relacions Públiques de la USC Annenberg en col·laboració amb l’Aliança Global per a les Relacions Públiques i la Gestió de la Comunicació i altres organitzacions de relacions públiques examina l’evolució de l’activisme i el seu impacte en la RP. Troba que la nova generació d’activistes són més joves, més diversos i més col·laboradors. També prefereixen votar abans que protestar.

Els comunicadors creuen que, a causa de la disminució de la confiança en el govern, l’activisme creixerà en la influència durant els propers cinc anys i que els “ciutadans mitjans” seran un dels tipus d’activistes més influents. L’estudi també va trobar que el que anomenen “nous activistes” s’alineen amb els professionals de la RP, ja que la millor estratègia per crear un canvi durador no és protestar sinó votar.

En l’informe d’aquest any sobre professionals del PR Nou Activisme, es diu que les tàctiques tradicionals d’activistes, com les protestes i les manifestacions, són millors per sensibilitzar que per influir en el procés polític. Acorden que la mobilització dels votants (37%), la candidatura (34%) i la votació a les eleccions (31%) són més efectives a llarg termini. En una enquesta independent, els activistes donen una importància encara més gran a les votacions a les eleccions (43%), mentre que pocs activistes (11%) creuen que protestar en públic crea un canvi durador.

Els comunicadors preveuen, d’altra banda, que l’activisme creixerà en la seva influència durant els propers cinc anys, impulsat principalment per la manca de confiança en les institucions polítiques. També estan d’acord que els “ciutadans mitjans” seran més influents que els consellers delegats i els periodistes, i el prototípic nou activista és una dona urbana més jove, no blanca, ben educada i experimentada en la tecnologia. També estarà més informada, més empàtica i amb més passió, qualitats que faciliten la cooperació amb les marques i empreses.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègiainfografia: USC Annenberg

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...