23/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària es va reduir el 16% en els nou primers mesos, segons el i2p

Entre gener i setembre, la inversió publicitària a Espanya va ser de 2.945,0 milions d’euros, un 16,0% menys que els 3.506,0 milions del mateix període de 2011, segons les dades de l’estudi i2p, que realitza la consultora Media Hotline amb dades de la companyia de control Arce Media.

La caiguda es produeix després que en el tercer trimestre s’ampliés encara més la reculada de la inversió, amb un descens del 16,9% (-15,1% i -16,2 % en el primer i segon trimestres); alguna cosa previsible ja que en els tercers trimestres, que inclouen el parèntesi estiuenc, la inversió publicitària es relaxa.

Per mitjans, tots mostren descensos, amb l’única diferència que el registrat per internet és de l’1 , 5%, mentre que els de la resta dels suports són de dos dígits, encapçalats pels diaris amb un -20,5%.

Els mitjans impresos (diaris, revistes i suplements) han registrat en els nou primers mesos caigudes del 12,5%, del 15,4% i del 8, 7%, respectivament, en el nombre de pàgines, mentre que la ràdio va registrar un descens del 1,6% del nombre de minuts de publicitat.

Estudi i2p de la inversió publicitària 3T 2010-2011

En-Set 10 En-Set 11 En-Sep 12 Var.11-12% Quota
Televisió 1.729,6 1.639,1 1.348,3 -17,7 45,8
Premsa 795,7 674,0 535,7 -20,5 18,2
Internet 230,1 309,2 304,5 -1,5 10,3
Ràdio 349,1 313,8 273,6 -12,8 9,3
Exterior 201,0 257,1 221,6 -13,8 7,5
Revistes 287,0 247,9 206,9 -16,5 7,0
Dominicals 47,5 49,9 42,3 -15,2 1,4
Cinema 12,2 15,0 12,1 -19,3 0,4
TOTAL 3.652,2 3.506,0 2.945,0 -16,0 100,0
Font: i2p. Xifres en milions d’euros

En vista d’aquestes dades -i tenint en compte els primers corresponents al mes d’octubre- els responsables de l’estudi i2p estimen la caiguda de la inversió publicitària per al conjunt de l’any en un 16,4%, amb una xifra d’inversió de 4.052,6 milions, enfront dels 4.845,4 milions del 2011.

Previsions per al 2013  

Per al proper any, l’estudi i2p preveu un retrocés de la inversió del 8,3%, amb una xifra total estimada d’uns 3.714,5 milions. Aquesta previsió es fa tenint en compte les projeccions existents per al 2013 de magnituds com el PIB o el consum de les llars.

De Digimedios / El Butlletí ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...