Els mitjans de comunicació tradicionals estan unint-se al món de les noves tecnologies per tal de crear eines útils per als lectors per tal que aquests romanguin fidels a les publicacions.
L’últim projecte en què s’ha embarcat la popular publicació Washington Post es diu TruthTeller, i té com a objectiu acabar amb la ‘desinformació’ utilitzant eines tecnològiques. És el primer pas perquè aquest giny el puguin tenir tots els periòdics.
Washington Post ha desenvolupat un algoritme que analitza els discursos de polítics i comprova les dades i informacions del discurs buscant si són certes o no en contrastar els fets exposats amb una gran base de dades.
TruthTeller Project pretén demostrar la veracitat o falsedat de dades proporcionades per polítics en temps real, permetent als ciutadans estar correctament informats i no deixar-se enganyar per informacions tergiversades.
El funcionament d’aquesta curiosa idea és el següent: s’agafa la gravació d’un discurs i mitjançant un programa es converteix l’àudio en text. Un algorisme es dedica a contrastar la informació continguda en aquest text amb una àmplia base de dades per descobrir les informacions que no concordin amb la realitat.
Ja s’ha creat un prototip d’aquesta interessant idea que va ser inspirada per l’app Shazam, que escolta uns segons de cançó i és capaç d’oferir en temps real informació sobre l’artista, nom de la cançó i àlbum.
TruthTeller vol esdevenir una mena de Shazam de la informació que ajudi les persones a conèixer sempre la veritat del que li estan venent com a cert. Aquesta eina pot arribar a esdevenir una autèntica revolució que acabi finalment amb la desinformació i la manipulació de la realitat.
Per Marketing Directo / El Butlletí de l’ACPG