04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els periodistes no confien en les xarxes socials com a font de notícies

“La font d’una informació és encara una qüestió clau”, destaca Jennifer Risi, directora general de l’Ogilvy Media Influence Team i directora de Relacions amb els Mitjans a Ogilvy Public Relations. “Aquests resultats són de gran interès per als professionals de les relacions públiques, per adaptar-se a noves plataformes i trobar nous camins per assolir els consumidors on siguin, ja sigui a la feina o en els seus moments d’oci”.

No obstant això, a l’hora d’informar-se, els percentatges canvien radicalment a favor de les xarxes socials. Concretament, un 50% dels periodistes declara utilitzar-les per informar-se, en detriment de la premsa (només preferida per un 20%), les agències de notícies (un 18%), els mitjans audiovisuals (9%) i els blogs (3%).

“Els mitjans socials ha passat de ser un canal que distribueix la notícia, a un que informa, amb el 50% dels periodistes enquestats dient que utilitzen els mitjans socials com una font per a les històries que van a cobrir. No obstant això, també trobem que les històries cobertes en els mitjans de comunicació tradicionals es veu com més influent el que subratlla la importància de les relacions amb els mitjans tradicionals per a la fabricació de marques”, va dir Risi.

L’enquesta va avaluar la confiança i es va centrar en les opinions dels reporters, editors i productors que cobreixen una varietat de temes, incloent notícies nacionals, notícies de negocis i financera, així com les tendències de consum, la tecnologia, l’entreteniment, la política i la salut. L’enquesta va ser realitzada per telèfon i correu electrònic pels membres de l’equip d’Ogilvy Media Influence, consultant a més de 200 professionals de diversos països a Europa, Orient Mitjà, Àsia-Pacífic i Amèrica del Nord.

Per PR Newswire / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...