04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els post-millennials, la generació amb més consciència política de tots els temps

Es tracta de l’estudi presentat aquest dimarts per sobre post-millennials amb troballes sobre els seus comportaments i actituds. Segons el mateix, un 44% assenyala que votaria si li ho recordessin per missatge de text aquest mateix dia. Segons l’estudi de M & CSAATCHI presentat aquest dimarts, sobre post-Millenials, es tracta d’”adolescents de mitjana edat”, nadius digitals que tendeixen al pessimisme:

– El 71% considera important trobar una feina estable com més aviat millor

– El 66% dels joves votaria a les eleccions si ho poguessin fer a través d’Internet

– El 44% admet que seria més probable que votessin si l’hi recordessin amb un missatge de text aquest dia

Aquest estudi soci demogràfic sobre la generació Post-Millennial revela també les seves principals característiques, actituds, comportaments i punts de vista. Així, s’ha trobat que tendeixen al pessimisme, són ansiosos, eviten els riscos i no tenen grans aspiracions. A més, aquesta generació s’informa principalment a través de xarxes socials pel que, en general, tenen una comprensió superficial de l’actualitat.

Els adolescents de la també anomenada Generació Z són nadius digitals nascuts des de finals de la dècada dels 90 ‘fins a principis dels 2000 (menys de 20 anys). Aquests joves no es poden imaginar una època en què els smartphones no existien. I és que 3 de cada 4 tenen un mòbil i el 24% estan en línia gairebé constantment. Tot i que aquests joves són conscients de l’actualitat informativa gràcies a les xarxes socials, no compten amb coneixements profunds sobre cap tema i els costa diferenciar entre notícies reals i les cada vegada més recurrents Fake News. És per això que els missatges simples i curts són els que tenen més poder en dirigir-se a ells.

D’altra banda, la generació Post-Millennial és, probablement, la més vanitosa fins ara, ja que el físic importa com mai abans. I és que els nois van al gimnàs des dels 13 anys per tenir uns cossos que puguin presumir línia.

La seva apatia es pot contrarestar amb idees simples i noves que estiguin directament relacionades amb el seu estil de vida. Aplicant aquest tipus de mètodes, per exemple, es podria aconseguir un major índex de participació en unes eleccions, ja que el 66% dels joves votaria a les eleccions si ho poguessin fer a través d’Internet i el 44% admet que seria més probable que votessin si l’hi recordessin amb un missatge de text aquest dia.

Per El Publicista / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...