Els professionals de la publicitat aixoplugats sota els paraigües de l’Associació Empresarial (l’antic Gremi) i el Col·legi de Publicitaris, es van reunir per escoltar un repàs a l’actualitat del món publicitari, des del 2007 fins i ara i per avaluar què passarà el 2014. El director general de Difusió, Antoni Molons, va anunciar que ben aviat es realitzarà el tràmit parlamentari necessari per a que pugui ser aprovada, finalment, la nova Llei de Publicitat Institucional.
La nova llei ha de reconèixer la vàlua i el servei públic de la premsa comarcal i local de tal manera que aquesta haurà de ser inclosa en totes i cadascuna de les campanyes de publicitat que realitzin les administracions catalanes: Govern, Diputacions, consells comarcals, ajuntaments, etc, amb la qual cosa, ha afirmat Molons, es pretén corregir un sector que tradicionalment no ha estat tractat en igualtat de condicions que les publicacions editades a Barcelona.
El director general també va anunciar, responent a una pregunta meva, que enguany no està previst un augment en la inversió publicitària per part del Govern de la Generalitat, però que hi ha “un compromís” en intentar millorar una miqueta -potser un 4 per cent- la publicitat dirigida a les publicacions de proximitat.
El president de l’Associació Empresarial de Publicitat, Miguel Angel Abancéns, ha fet un breu parlament en el qual ha reconegut que 2013 ha estat un any molt difícil per al món de la publicitat i que el 2014, tot i que pot millorar una mica, encara serà negatiu per a la inversió publicitària, no tan sols a Catalunya, sinó a tot l’Estat. Abancéns ha avançat la notícia que l’associació que presideix ha arribat a un acord amb el Col·legi de Publicitaris per a tirar endavant una Fundació de la Comunicació per potenciar la professió, promoure estudis i investigació, oferir beques, donar suport a una munió de professionals que en aquests moments estan sense feina i alguns en una situació personal i familiar molt difícil. Abancéns ha fet una crida per a sumar més entitats a la futura associació, allargant la ma a les associons de la premsa a Catalunya, una de les quals, l’ACPC, ja disposa d’una Fundació que els darrers anys va estar molt activa.
d’Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG