10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els usuaris de mitjans socials no volen tantes notícies

Els mitjans socials han canviat la forma de comunicar-se i de consumir mitjans. Per bé o per mal, els mitjans digitals permeten a les persones discutir del que vulguin, quan vulguin. Però com dirimir els temes superficials presents molt sovint, i el que són els més interessats en la discussió en una xarxa social? Un estudi d’Spot.IM, una plataforma per a la construcció de xarxes socials a mida, respon a aquestes preguntes i examina els hàbits de consum de mitjans de comunicació relacionats amb notícies i política.

D’acord amb l’informe Spot.IM, els usuaris més joves de mitjans socials són més propensos a enviar comentaris. El 66 per cent dels usuaris de 18 i 19 anys d’edat prefereixen comentar articles de notícies a través de les xarxes socials, mentre que el 60 per cent dels usuaris majors de més de 60 anys prefereixen els web d’editors. El punt de convergència entre les preferències es produeix entre les edats de 43 i 45 anys.

En general, el 33 per cent dels enquestats vol un menor nombre d’articles de notícies en els seus canals de notícies socials, i al 52 per cent no li importa una cosa o altra. Entre els consumidors de més de 30 anys d’edat, el desig de llegir articles de notícies en línia es va reduir del 13 a l’11 per cent. Malgrat una quantitat aparentment interminable de missatges de notícies en les xarxes socials, aquestes dades es fan ressò de les troballes anteriors que els usuaris socials estan més interessats en com es produeix la informació que ens les notícies mateixes.

Tot i així, la política és un dels temes de discussió principal dels usuaris que opten per respondre als comentaris. El 48 per cent comenta les publicacions d’humor, el 36 per cent comentaris en els llocs polítics, el 36 per cent comentaris en els llocs de gastronomia i el 30 per cent se sent compromès amb missatges sobre notícies del món.

Així que, encara que sembli contradictori, els usuaris estan alhora menys interessats en els llocs de notícies del que es podria esperar i més interessat en la política. Això pot ser el resultat de la discussió al voltant del cicles electorals. De fet, el 21 per cent dels enquestat va dir que participen en les xarxes socials durant un debat presidencial.

Igual que els mitjans socials estan canviant la naturalesa de la política, la política podria estar canviant el comportament de l’usuari durant les campanyes polítiques. És probable que l’augment de la cobertura condueixi a una major discussió, o potser el cicle de la indignació és el culpable. Hi ha molts factors en joc quan es tracta de la discussió política en línia, i no hi ha respostes ràpides quan els polítics tracten d’atreure al públic.

En general, aquest informe pot indicar una disminució en l’interès en la recopilació de notícies de mitjans socials, o pot ser el cas que els interessos dels usuaris en general de mitjans de comunicació social són cíclics. Temes de fulla perenne com l’humor, el menjar i els animals bonics són generalment temes de participació segura, però temes espinosos com la política es desinflen.

Per Per Kimberlee Morrison (Adweek Social Times) / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...