El masclisme imperant en la nostra societat està present fins i tot en el repartiment de tasques d’una empresa, segons els resultats de l’European Communication Monitor 2016, elaborat per EUPRERA, respecte a les funcions dels professionals de la comunicació i el temps que dediquen a cadascuna d’elles.
Concretament, l’ECM especifica que, en comunicació, les dones dediquen el 38,1% del seu temps a tasques purament operatives, com parlar amb periodistes, escriure notes de premsa, monitoritzar resultats i organitzar esdeveniments, mentre que els seus col·legues masculins dediquen a aquest tipus de tasques només el 33,5% del seu temps.
En canvi, els homes estan més involucrats en processos reflexius, com ara gestionar les activitats de comunicació, alinear la mateixa amb l’empresa, els clients i els stakeholders i entrenar i habilitar membres o de la pròpia companyia o clients que, en definitiva, ocupen 66,5% del seu temps. En aquestes qüestions les dones dediquen només un 61,8% del temps.
Podeu llegir l’informe European Communication Monitor 2016 CLICANT AQUÍ
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC