08/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

En comunicació, els homes pensen mentre les dones fan la “feina bruta”

El masclisme imperant en la nostra societat està present fins i tot en el repartiment de tasques d’una empresa, segons els resultats de l’European Communication Monitor 2016, elaborat per EUPRERA, respecte a les funcions dels professionals de la comunicació i el temps que dediquen a cadascuna d’elles.

Concretament, l’ECM especifica que, en comunicació, les dones dediquen el 38,1% del seu temps a tasques purament operatives, com parlar amb periodistes, escriure notes de premsa, monitoritzar resultats i organitzar esdeveniments, mentre que els seus col·legues masculins dediquen a aquest tipus de tasques només el 33,5% del seu temps.

En canvi, els homes estan més involucrats en processos reflexius, com ara gestionar les activitats de comunicació, alinear la mateixa amb l’empresa, els clients i els stakeholders i entrenar i habilitar membres o de la pròpia companyia o clients que, en definitiva, ocupen 66,5% del seu temps. En aquestes qüestions les dones dediquen només un 61,8% del temps.

Podeu llegir l’informe European Communication Monitor 2016 CLICANT AQUÍ

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...