Davant les pròximes eleccions catalanes, l’Associació d’Empreses de Recerca de Mercats i Opinió (ANEIMO) ha fet públic el document “Enquestes electorals, pronòstic o reflex?” , En el qual s’analitza la funció que exerceixen els sondejos electorals previs, i s’afirma que el seu objectiu no és pronosticar el resultat, sinó analitzar la intenció de vot en un moment donat.
El document s’ha elaborat sobre la base de les reunions mantingudes amb experts en investigació de mercats arran de les últimes eleccions generals, després de la celebració es va posar en dubte, en els mitjans de comunicació, l’elaboració, validesa i rigor de les enquestes electorals. En ell es matisen les diferències entre les enquestes electorals i els sondejos a peu d’urna pel que fa a objectius, metodologia, validesa de resultats o la possible influència d’altres factors sociològics.
ANEIMO espera que aquest document serveixi de guia als mitjans de comunicació a l’hora de proporcionar informació, publicar resultats o al·ludir a aquest tipus d’estudis. El Butlletí, Comunicació Viva, amb Ipmark, us ofereix aquesta guia als seus lectors de manera gratuïta. CLICAR AQUÍ
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí, Comunicació Viva