23/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Éxit del Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, que reuneix més de 180 editors a La Seu d’Urgell

El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat ha tancat amb èxit la primera edició, celebrada dijous i divendres a la sala gótica de Sant Domènec, a la Seu d’Urgell. En la trobada han participat més de 180 professionals d’aquest sector, més una quinzena d’investigadors i professors de periodisme dels territoris interpirinencs. Van ser dos dies de treball intens i d’intercanvi de coneixements i mètodes.

Des de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) han destacat l’ampli ventall de perfils vinculats a l’àmbit comunicació que han assistit a l’esdeveniment i han valorat positivament els continguts que s’han tractat en les diferents ponències i tallers. En aquest sentit, veuen amb bons ulls el model de subvencions del País Basc, que destina ajudes per a finançar una part dels costos de producció d’aquest tipus d’empreses.

El president de l’AMIC, Ramon Grau, creu que s’han de tenir en compte altres factors, a banda del de l’audiència, a l’hora d’atorgar subvencions. Així, veu interessant que les ajudes es calculin en funció dels “costos estructurals” de les empreses, ja que en el cas del País Basc els recursos públics serveixen per a pagar un 30% dels costos de producció dels mitjans en euskera.

Els organitzadors s’han mostrat satisfets per com s’ha desenvolupat el I Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, tenint en compte l’elevada assistència que s’ha registrat de persones provinents de diferents territoris, com ara Catalunya, Aragó, Navarra, País Basc, Catalunya del Nord, Aquitània, Andorra i Arieja, amb presència també de destacats editors del País Valencià i les Illes. A més, en el congrés van sobresortir la qualitat de les ponències, que van versar sobre els eixos temàtics del model de negoci, la tecnologia i la creació de comunitats, entre d’altres, amb el lema: “Premsa de proximitat, dinamitzant el territori”.

Davant l’èxit que ha tingut el congrés, tant l’organització com l’empresa dinamitzadora -Mediàtic- es plantegen dur a terme una segona edició, per a la qual cosa ja compten amb la complicitat dels governs de Catalunya, Euskadi i Navarra. A banda de les presentacions, el congrés tenia com a objectiu fomentar un espai d’intercanvi d’experiències entre els professionals de la comunicació que hi assistissin. Entre els temes que es van posar sobre la taula, hi ha el de les mètriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, la presència de les dones als mitjans, la intel·ligència artificial en la gestió de les xarxes socials o la relació entre comunicació i comerç.

El Congrés ha sigut un projecte desenvolupat en xarxa, que ha impulsat l’AMIC, segons una idea de l’agència de comunicació Mediàtic, que va tenir el paper de dinamitzadora, amb la participació de les associacions basques Hekimen i Tokikom, observatoris universitaris de comunicació, investigadors i professors d’universitats, i càrrecs de Comunicació dels governs de Catalunya, Euskadi, Navarra i Andorra. El Congrés Interpirinenc ha comptat amb el patrocini de l’Obra Social La Caixa i Naturgy i el suport dels governs de Catalunya, Euskadi i Navarra i s’ha desenvolupat amb traducció simultània en castellà, euskera, francès i anglès.

Text i foto: Mediàtic

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...