28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Firefox busca diferenciar-se amb la privacitat

La xarxa s’ha tornat un lloc molest, que sol ser tòxic i en algunes ocasions insegur per explorar. I, més important encara, s’ha convertit en un acord injust: dónes accés al teu privacitat en línia i a canvi obtens alguns serveis poc convenients i anuncis amb una focalització exagerada. És per això que potser ha arribat el moment de provar amb un navegador diferent. Recordeu el Firefox?

Fa poc temps, Mozilla va reiniciar Firefox. Fa uns dos anys, sis treballadors de Mozilla es van reunir al voltant d’una foguera a Santa Cruz, Califòrnia, i van començar a discutir l’estat del navegador. Amb el temps, van concloure que hi havia una “crisi de confiança” a la xarxa. “Si no confien en la xarxa, no la faran servir”, va dir en una entrevista Mark Maig, el director de productes de Mozilla. “Vam creure que aquesta podia ser la direcció en què aniríem. Així que vam començar a pensar en les eines, les arquitectures i els diferents enfocaments”.

Ara, Firefox està de tornada. A finals de l’any passat, Mozilla va llançar una nova versió amb el nom clau Quantum. Té un disseny elegant i és veloç; Mozilla ha assenyalat que el Firefox renovat consumeix menys memòria que la competència, és a dir: pots tenir moltes pestanyes obertes i la navegació seguirà fluint amb suavitat. El més notable és que el Firefox ofereix eines de privacitat, com una funció integrada per bloquejar rastrejadors de publicitat, i es pot instal·lar un “contenidor” que evita que Facebook supervisi les teves activitats a la xarxa. La majoria dels navegadors no tenen aquestes funcions. 

Font: Nytimes

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...