05/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Føljeton, el periodisme a través d’una newsletter de pagament

L’empresa periodística danesa Føljeton no publica un diari, ni digital ni de paper; ni una revista. Només publica una newsletter cada dia. I de pagament. Costa 49 corones daneses al mes (6,58 euros), encara que el primer mes és gratis, de prova, però cal donar la targeta de crèdit i automàticament es renova la subscripció en acabar el mes de prova.

És important aquesta matisació de la targeta de pagament, perquè els períodes de prova en què no cal donar targeta solen tenir molt més èxit que aquells períodes de prova en què no et cobren el primer mes però has d’introduir la targeta perquè el càrrec al final de la prova sigui automàtic. I per llegir la newsletter de Føljeton cal introduir les dades de pagament. I tenen subscriptors. I no pocs per ser un producte tan finit com una newsletter.

Des de fa tres anys, aquesta empresa danesa envia cada dia una newsletter, amb la qual han anat buscant una veu pròpia, autèntica i diferent, fins a aconseguir donar amb la clau i passar ara a monetizarla. Té ja 6.000 usuaris registrats de pagament, i el llindar de rendibilitat arribarà amb 8.500. Føljeton va començar amb un producte informatiu per a mòbils, amb unes fitxes informatives, però al final van veure que l’èxit arribava per la newsletter i aquí van bolcar totes les seves forces.

Per conèixer més què agrada als subscriptors, l’equip va demanar als lectors que compartissin quin havia estat el text introductori que més els havia agradat de totes les newsletter enviades el 2017. Van rebre al voltant de 500 respostes i van recopilar en un  llibre gratuït les més destacades pels lectors.

El butlletí s’envia a les 12 de la nit tots els dies laborables.  Comença amb la seva secció “Estimat lector” ( “kaere Laeser”) que resumeix i analitza un esdeveniment actual en particular.  Inclou l’anàlisi propi i els informes originals sobre la notícia.  Després recopila els enllaços principals i les fotos de les últimes 24 hores perquè el lector estigui al dia de tot el que succeeix informativament. Els articles, un dia qualsevol, van, per exemple, des de noves estadístiques sobre exàmens de càncer de còlon, a manifestacions polítiques a Armènia o el vot del comitè del Senat dels EUA.

Font: NiemanLab / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...