Google ha anunciat mitjançant una entrada al bloc corporatiu la incorporació de la tecnologia AMP (Accelerated Mobile Pages). Gràcies a aquesta tecnologia, la càrrega de les pàgines des de dispositius és pràcticament immediata i amb un consum de dades molt inferior, de manera que els índexs de lectura es disparen (Google sosté que la gran majoria dels links es descarreguen per complet en menys de un segon). AMP arriba a Gmail, i el seu principal avantatge no serà precisament la velocitat, sinó la interacció.
En què consisteix AMP per email i com es beneficiarà l’usuari? Estem molt habituats a rebre correus electrònics amb contingut comercial (ja siguin butlletins o promocions) en què el ganxo sigui un link; doncs bé, aquest hipervincle, fins a la data, obligava al sistema a obrir una nova pàgina en el navegador, o dit d’una altra manera, a sortir del programa o pestanya de correu. En aquest procés Google sabia que es perdien molts usuaris, que per pressa o mandra evitaven prémer aquest link. Amb AMP el contingut deixarà de ser estàtic i el propi usuari podrà relacionar-se amb el contingut sense sortir del missatge.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació/Mediàtic