El passat cap de setmana es va fer a londres l’open Weekend, una tradició anual del rotatiu anglès. un dels assistents li va preguntar a alan Rusbridger -director de The Guardian- si podia compartir algunes regles per a portar a terme un bon periodisme obert. “no hi ha regles”, va respondre Rusbridger, però a través del seu compte de Twitter ha compartit els 10 principis
sobre els quals se sustenta la proposta, com recull Poynter.
1. – Estimula la participació. Convida i/o permet les respostes.
2. – no és una forma inert de publicació de “nosaltres” cap a “ells”.
3. – Estimula a que altres participin en el debat. Podem ser seguidors, però també líders. involucrem a l’altre en la prepublicació.
4. ajuda a construir comunitats d’interessos al voltant de temes,
assumptes o persones.
5. – Està obert a la web. Enllaça i col·labora amb altres materials
(incloent serveis) presents al web.
6. – Afegeix i/o filtra el treball d’altres.
7. – Reconeix que els periodistes no són les úniques veus amb
autoritat, perícia i interès.
8. – Aspira a aconseguir, i a reflectir, la diversitat així com a promoure els valors compartits.
9. – Reconeix que la publicació pot ser l’inici del procés periodístic en comptes de la seva culminació.
10. – És transparent i obert als reptes. inclou la correcció,
l’aclariment i l’addició.
Seguiu el tema amb l’etiqueta #openJournal