06/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Hi ha diaris dels Països Catalans que ja guanyen lectors

La majoria de diaris editats a Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià han perdut lectors respecte l’any passat, segons les dades de la tercera onada de 2015 de l’Estudi General de Mitjans. Les úniques capçaleres que guanyen lectors i trenquen aquesta dinàmica són Levante-EMV, Última Hora, Diari de Tarragona i El Periódico Mediterráneo. Una grata notícia entre la nefasta tendència viscuda durant un llarg període de temps.

Concretant, La Vanguardia es manté com el diari amb més difusió segons, l’EGM, amb 657.000 lectors, 20.000 menys que en la tercera onada de 2014, seguit d’El Periódico de Catalunya, amb 513.000, que en perd 27.000 respecte l’any passat.

A força distància es troben Levante-EMV, amb 275.000 lectors (+16.000); Información, amb 204.000 (-19.000); Última Hora, amb 186.000 (+1.000); El Punt Avui (el tercer diari més llegit a Catalunya), 131.000 (-20.000); Ara, 120.000 (-12.000), i Las Provincias, amb 115.000 (-11.000).

Per darrere hi ha Diario de Mallorca, amb 97.000 lectors (-1.000); Diari de Tarragona, 91.000 (+15.000); Segre, que cau dues posicions amb 86.000 (-19.000), i El Periódico Mediterráneo, amb 85.000 (suma més de 10.000 lectors).

Font: Media Hot Line (Infografia: El Punt Avui) / El Butlletí d’AMIC.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...