06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

I2p: La inversió publicitària creix a menor ritme aquest començament de l’any

En el primer trimestre de 2017 la inversió publicitària en mitjans ascendir a 976.100.000 d’euros, aquesta xifra representa un creixement del 2,2% respecte al mateix període de 2016, segons les dades de l’estudi i2p, que realitza la consultora Media Hotline, a partir de les investigacions de la companyia de control publicitari Arce Media.

Segons l’estudi i2p, per primera vegada Internet ha superat a la premsa tradicional en inversió publicitària. En el primer dels casos, va créixer un 7,2% en arribar als 121.400.000 d’euros, mentre que els diaris en paper es van deixar un 7,4% fins al març (111.300.000). Entre tots dos mitjans se’n porten gairebé el 24% de tot el pressupost publicitari.

No obstant això, cal assenyalar que aquest sorpasso ja es va produir el 2012, segons Infoadex, que també emet periòdicament xifres d’inversió publicitària a Espanya.

La ràdio es consolida com quart mitjà per inversió (9,3% de quota) , amb un creixement del 5,8% ; amb el que amenaça la posició de la premsa , de la qual només el separen una mica més de 20 milions d’euros.

Les previsions indiquen que la publicitat creixerà aquest any tot just un 2,2%, el que confirma la frenada a la millora del sector Exterior també ha notat una lleugera baixada en el primer trimestre (-1,2%) i es queda en els 81 milions d’euros.

Pitjor és la situació de les revistes i els dominicals, que es deixen un 5,7% i un 10,4%, respectivament . Entre els dos amb prou feines reben 49 milions d’euros.

Tanca el cinema, que millora un 7% , tot i que no passa dels 6,1 milions d’euros d’inversió publicitària rebuda .

En general, la despesa publicitària només va pujar un 2,2% en aquest inici d’any, que és, precisament, el percentatge que i2p estima per a final d’any, de manera que la frenada del creixement collit en els últims tres anys és severa.

Al tancament del president exercici, ascendiran amb més força Internet (+ 7,4%) i televisió (+ 4,2%) , mentre que seguirà amb la seva via crucis la premsa (-7,5%).

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...