En el primer trimestre de 2017 la inversió publicitària en mitjans ascendir a 976.100.000 d’euros, aquesta xifra representa un creixement del 2,2% respecte al mateix període de 2016, segons les dades de l’estudi i2p, que realitza la consultora Media Hotline, a partir de les investigacions de la companyia de control publicitari Arce Media.
Segons l’estudi i2p, per primera vegada Internet ha superat a la premsa tradicional en inversió publicitària. En el primer dels casos, va créixer un 7,2% en arribar als 121.400.000 d’euros, mentre que els diaris en paper es van deixar un 7,4% fins al març (111.300.000). Entre tots dos mitjans se’n porten gairebé el 24% de tot el pressupost publicitari.
No obstant això, cal assenyalar que aquest sorpasso ja es va produir el 2012, segons Infoadex, que també emet periòdicament xifres d’inversió publicitària a Espanya.
La ràdio es consolida com quart mitjà per inversió (9,3% de quota) , amb un creixement del 5,8% ; amb el que amenaça la posició de la premsa , de la qual només el separen una mica més de 20 milions d’euros.
Les previsions indiquen que la publicitat creixerà aquest any tot just un 2,2%, el que confirma la frenada a la millora del sector Exterior també ha notat una lleugera baixada en el primer trimestre (-1,2%) i es queda en els 81 milions d’euros.
Pitjor és la situació de les revistes i els dominicals, que es deixen un 5,7% i un 10,4%, respectivament . Entre els dos amb prou feines reben 49 milions d’euros.
Tanca el cinema, que millora un 7% , tot i que no passa dels 6,1 milions d’euros d’inversió publicitària rebuda .
En general, la despesa publicitària només va pujar un 2,2% en aquest inici d’any, que és, precisament, el percentatge que i2p estima per a final d’any, de manera que la frenada del creixement collit en els últims tres anys és severa.
Al tancament del president exercici, ascendiran amb més força Internet (+ 7,4%) i televisió (+ 4,2%) , mentre que seguirà amb la seva via crucis la premsa (-7,5%).
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC