29/11/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Impact Journalism Day: els diaris s’omplen d’històries que pretenen canviar el món

Resultat d'imatges de Impact Journalism Day

El 16 de juny, 50 dels mitjans més prestigiosos de tot el món van celebrar l’Impact Journalism Day publicant històries positives sobre temàtiques com tecnologia, educació o medi ambient. Aquests periòdics es van unir amb un mateix objectiu: reivindicar la difusió de notícies positives de gran impacte com a via per millorar la vida de les persones. Per primera vegada, el Dia del Periodisme d’Impacte es va fer amb la participació de grans organitzacions com Nacions Unides, o One Young World que anualment reuneix 1.500 joves líders dels sectors socials i empresarials que participen en innovacions positives.

L’objectiu del projecte impulsat per Sparknews és canviar i millorar el món i, posar en el punt de mira aquelles notícies que passen inadvertides per als mitjans de comunicació. Per això, a l’Impact Journalism Day, mig centenar de diaris augmenten la seva visibilitat col·locant-les en les seves portades. Amb això, tracten d’inspirar al màxim nombre de lectors a actuar i donar suport a un món sostenible.

L’Impact Journalism Day és una operació editorial i internacional que s’associa amb els diaris més importants del món per publicar el mateix dia, en formats impresos, digitals i informacions que ofereixen solucions inspiradores i factibles per a problemes concrets.

50 diaris de tot el món amb representació espanyola

Entre les capçaleres més destacades que han participat enguany en el projecte es troben El País (Espanya), La Nación  (Argentina),  Público  (Portugal),  Folha de S.Paulo  (Brasil),  Corriere della Sera  (Itàlia),  Le Figaro  (França),  El Tiempo  (Colòmbia),  Le Soir (Bèlgica),  The Irish Times  (Irlanda),  The Hindu  (Índia),  City Press  (Sud-àfrica) o  Jeune Afrique  (Àfrica Subsahariana).

El País va participar per tercer any consecutiu amb una història sobre el desenvolupament rural. S’hi narra com un poble de Terol, Oliete, ha ressuscitat contra la despoblació en gran part gràcies a les seves oliveres. La iniciativa consisteix en adopcions d’aquests arbres per part de donants de tot el món com a mètode per ressuscitar zones de camp perdudes.

Les històries presentades a l’Impact Journalism Day són informes precisos sobre el treball d’organitzacions i projectes que donen solucions a problemes socials i mediambientals. Es tracta d’unir forces per arribar amb aquestes iniciatives positives a més de 120 milions de persones en un mateix dia. Un intent per cridar l’atenció sobre aquests temes i, alhora, proposar solucions concretes.

També es pretén que sigui una font d’inspiració que motivi a altres a imitar les solucions d’emprenedors socials en matèria d’atenció mèdica, educació de qualitat, ocupació digna, energia sostenible i accés a l’aigua, entre d’altres.

Font: Spark News / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...