El vicepresident de The New York Times Company i president de WAN-IFRA, Michael Golden, va obrir aquesta setmana la IFRA Publishing Expo de Berlín. En la seva intervenció, segons s’explica al bloc de WAN-IFRA, va explicar que el diari treballa pensant en el “llarg termini”, situant el seu horitzó “en els següents cent anys”.
Golden, membre de la família Ochs-Sulzberger que manté el control de la companyia des de fa 120 anys, es va mostrar convençut que el NYT “serà un dels negocis digitals més reeixits”. El representant de la companyia editora del Times va recordar que “la nostra estratègia és fer un periodisme pel qual valgui la pena pagar” i va dir que mesuren l’èxit “pel nombre de persones que ens paguen per ser subscriptors de l’edició impresa o digitals”. Actualment el diari compta amb un milió de subscriptors impresos i més de dos milions digitals.
Segons Michael Golden, l’estratègia del diari està totalment orientada a donar el millor servei possible als seus lectors. “La publicitat té una importància crítica per al nostre negoci -va explicar-, però no creiem que sigui el futur del nostre negoci”. La clau seran els ingressos generats pels usuaris. I per captar nous subscriptors, la clau és l’engagement: “Tot el que fem d’una manera o altra és per incrementar l’engagement”, va afirmar.
També va dir que l’objectiu a curt termini de The Times és aconseguir 800 milions de dòlars d’ingressos digitals. “Un dels grans canvis que hem realitzat en els últims dos o tres anys és que estem molt centrats en l’audiència”, va dir. “La publicitat és de vital importància per al nostre negoci, però no creiem que sigui el futur del nostre negoci. Creiem que és molt menys fiable i molt menys disponible per als diaris i les organitzacions de notícies i que els ingressos de l’audiència i la publicitat són la clau.” Ser un destí de notícies és crític per a l’estratègia de The Times, va dir Golden.
“Necessitem que la gent arribi al nostre lloc web, per arribar directament al nostre periodisme”, va dir. “Així és com creiem que realment construeix una relació i realment crea un valor. Usem Facebook. Utilitzem Google. Utilitzem mitjans socials per apropar-nos a la nostra audiència, però treballem molt, molt dur per portar-los directament al The New York Times. No podem confiar en que només vinguin a través de les xarxes socials “.
Sobre l’edició impresa del diari, Michael Golden es va mostrar convençut que seguirà sent una peça important del negoci durant “un nombre significatiu d’anys”. “Estem construint de manera agressiva el nostre negoci digital, però personalment crec que seguirem en el paper durant una altra generació”, va dir.
Resum de WAN-IFRA / El Butlletí de l’AMIC