MPA, The Association of Magazine Media, organisme nord-americà especialitzat en les revistes, ha elaborat un informe sobre revistes digitals, amb dades interessants de l’edició digital de revistes, particularment d’aplicacions per a tauletes i mòbils. L’audiència, segons l’estudi, ha crescut de 2011 a 2013 un 84%, de 9.2 a 16.9 milions d’usuaris. L’informe es refereix també, entre altres qüestions, al perfil dels usuaris de quioscs digitals, revistes digitals més descarregades (per temàtica) i criteris d’elecció.
Les descàrregues de revistes digitals van augmentar un 170% respecte a l’any anterior. Es van descarregar unes 64 milions de revistes arreu, és a dir 300 mil per dia. Les revistes relacionades amb la cuina i el menjar són les més descarregades, amb un 35%, les segueixen les d’entreteniment, computació i salut amb un 28, 24 i 23%, respectivament.
En els quioscos digitals, les revistes competeixen per guanyar l’atenció del consumidor. Només el 24% dels enquestats va afirmar triar la revista en base a la seva portada o articles, mentre que el 23% mira l’àrea de “destacats” o “Best-Sellers” per veure el que s’està promovent. 1 de cada 4 enquestats va assegurar que des que va començar a consumir revistes digitals, va augmentar el seu temps dedicat a la lectura, tant en format imprès com en digital. Durant l’últim any, el temps mitjà dedicat per cada lector a una publicació digital va ser de 30 minuts.
L’any 2013 es van registrar augments en les vendes a través de dispositius mòbils. El 15% de les vendes al detall es van realitzar a través d’aquest mitjà. Això porta a una aliança cada vegada més forta entre anunciants i mitjans en aquest tipus de publicacions. Els lectors d’El Butlletí de l’AMIC poden llegir sencer aquest estudi de The Association of Magazine Media només CLICANT AQUÍ
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació i Magazine / El Butlletí de l’ACPG