06/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Informe de MPA sobre revistes digitals. Les descàrregues augmenten un 170% en un any

 MPA, The Association of Magazine Media, organisme nord-americà especialitzat en les revistes, ha elaborat un informe sobre revistes digitals, amb dades interessants de l’edició digital de revistes, particularment d’aplicacions per a tauletes i mòbils. L’audiència, segons l’estudi, ha crescut de 2011 a 2013 un 84%, de 9.2 a 16.9 milions d’usuaris. L’informe es refereix també, entre altres qüestions, al perfil dels usuaris de quioscs digitals, revistes digitals més descarregades (per temàtica) i criteris d’elecció.

Les descàrregues de revistes digitals van augmentar un 170% respecte a l’any anterior. Es van descarregar unes 64 milions de revistes arreu, és a dir 300 mil per dia. Les revistes relacionades amb la cuina i el menjar són les més descarregades, amb un 35%, les segueixen les d’entreteniment, computació i salut amb un 28, 24 i 23%, respectivament.

En els quioscos digitals, les revistes competeixen per guanyar l’atenció del consumidor. Només el 24% dels enquestats va afirmar triar la revista en base a la seva portada o articles, mentre que el 23% mira l’àrea de “destacats” o “Best-Sellers” per veure el que s’està promovent. 1 de cada 4 enquestats va assegurar que des que va començar a consumir revistes digitals, va augmentar el seu temps dedicat a la lectura, tant en format imprès com en digital. Durant l’últim any, el temps mitjà dedicat per cada lector a una publicació digital va ser de 30 minuts.

L’any 2013 es van registrar augments en les vendes a través de dispositius mòbils. El 15% de les vendes al detall es van realitzar a través d’aquest mitjà. Això porta a una aliança cada vegada més forta entre anunciants i mitjans en aquest tipus de publicacions. Els lectors d’El Butlletí de l’AMIC poden llegir sencer aquest estudi de The Association of Magazine Media només CLICANT AQUÍ 

 

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació i Magazine / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...