Internet i els diaris són els suports la quota d’inversió publicitària dels quals supera àmpliament a la que tenen en relació al temps consumit pels usuaris en cada mitjà. Segons les estimacions realitzades per DigiMedios, mentre que els usuaris van dedicar a internet una mitjana de 102,6 minuts en 2015 (el que representa una quota del 22,4% del temps consumit en mitjans) aquest suport va captar l’any passat una inversió 1.253,3 milions d’euros, és a dir, un 28,0% de la inversió publicitària. En el cas dels diaris, amb el 2,3% del temps consumit (10,5 minuts), van captar el 13,8% de la inversió (616 milions d’euros).
La bona relació entre temps consumit en el mitjà i inversió captada que mostren internet (sobretot si es considera que és temps realitzant tot tipus d’activitats, no només consum de mitjans en sentit estricte) i els diaris, contrasta amb els que succeeix a televisions i ràdio, que amb quotes majors d’audiència aconsegueixen parts més petites de la inversió. Això, en qualsevol cas, no obsta perquè la televisió segueixi sent el mitjà que més publicitat atreu (43,3%).
Per realitzar aquestes estimacions s’han manejat les dades d’AIMC referides al consum diari en minuts dels diferents mitjans (televisió, internet, ràdio, diaris i revistes i suplements) i per a la determinació de les quotes d’inversió publicitària s’han utilitzat, per un banda, les dades d’inversió d’i2p relatives a diaris, ràdio, televisió, revistes i suplements i les d’inversió en publicitat digital d’IAB Spain (exclosa la publicitat exterior digital).
Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC