03/02/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Internet i diaris, els suports que més rendibilitzen les seves audiències

Internet i els diaris són els suports la quota d’inversió publicitària dels quals supera àmpliament a la que tenen en relació al temps consumit pels usuaris en cada mitjà. Segons les estimacions realitzades per DigiMedios, mentre que els usuaris van dedicar a internet una mitjana de 102,6 minuts en 2015 (el que representa una quota del 22,4% del temps consumit en mitjans) aquest suport va captar l’any passat una inversió 1.253,3 milions d’euros, és a dir, un 28,0% de la inversió publicitària. En el cas dels diaris, amb el 2,3% del temps consumit (10,5 minuts), van captar el 13,8% de la inversió (616 milions d’euros).

La bona relació entre temps consumit en el mitjà i inversió captada que mostren internet (sobretot si es considera que és temps realitzant tot tipus d’activitats, no només consum de mitjans en sentit estricte) i els diaris, contrasta amb els que succeeix a televisions i ràdio, que amb quotes majors d’audiència aconsegueixen parts més petites de la inversió. Això, en qualsevol cas, no obsta perquè la televisió segueixi sent el mitjà que més publicitat atreu (43,3%).

Per realitzar aquestes estimacions s’han manejat les dades d’AIMC referides al consum diari en minuts dels diferents mitjans (televisió, internet, ràdio, diaris i revistes i suplements) i per a la determinació de les quotes d’inversió publicitària s’han utilitzat, per un banda, les dades d’inversió d’i2p relatives a diaris, ràdio, televisió, revistes i suplements i les d’inversió en publicitat digital d’IAB Spain (exclosa la publicitat exterior digital).

Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...