04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Internet no és responsable de la mort dels periòdics impresos

Un estudi recent conclou que potser estiguem tots equivocats sobre el paper d’Internet en el declivi dels diaris i la premsa impresa en general. Segons una investigació de l’Escola de Negocis Booth. de la Universitat de Chicago. a càrrec del professor Matthew Gentzkow, els supòsits sobre els periòdics es basen en tres premisses falses. 

En el seu nou article, “Trading Dollars for Dollars: The Price of Attention Online and Offline,” que va ser publicat en la American Economic Review, Gentzkow s’observa que la primera fal·làcia és que els ingressos per publicitat en línia són naturalment més baixos que els ingressos per publicitat impresa, de manera que els mitjans de comunicació tradicionals es veuen obligats a adoptar un model de negoci menys rendible que no pot suportar el pagament de reporters reals. La segona és que Internet ha fet que el mercat de la publicitat sigui més competitiu, el que ha provocat una baixada dels preus i, per tant, dels ingressos. El tercer concepte erroni és que Internet és responsable de la desaparició de la indústria dels periòdics i diaris

“Aquesta percepció que és més barat comprar anuncis en línia parteix de que les persones posen preu a les coses en unitats que no són comparables entre si, es comparen peres amb pomes”, diu Gentzkow. Les tarifes de la publicitat en línia, en general, es discuteixen en termes de “nombre de visitants únics mensuals” que rep l’anunci, mentre que les tarifes dels diaris es determinen sobre la base de la tirada.

Diversos estudis ja han demostrat que la gent passa més de temps llegint diaris o revistes que el visitant mitjà mensual en línia, de manera que considerar aquestes tarifes com anàlogues és incorrecte. En comparar la quantitat de temps que les persones realment veuen un anunci, Gentzkow troba que el preu de l’atenció per a consumidors similars és en realitat més gran en línia. El 2008, calcula que els diaris nord-americans van guanyar 2,78 $ per hora d’atenció a la premsa, i 3,79 $ per hora d’atenció en línia. Per al 2012, el preu de l’atenció a la premsa s’havia reduït a 1,57 $, mentre que el preu per a l’atenció en línia havia augmentat a 4,24 $.

Gentzkow també assenyala que la popularitat dels diaris ja havia disminuït considerablement entre 1980 i 1995, molt abans de l’era d’Internet, i s’ha reduït aproximadament al mateix ritme des de llavors. “La gent no ha deixat de llegir els diaris a causa de Internet”, assenyala Gentzkow.

de Canal Marketing / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...