24/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Jeff Bezos (Washington Post i Amazon): El diari imprès esdevindrà un luxe

Jeff Bezos, el patró del distribuïdor per internet Amazon, que acaba de comprar el Washington Post, va estimar aquest dimecres que els diaris impresos seran “un producte de luxe”, comparant el seu futur amb el dels cavalls en el transport. “Un dia, no se en quants anys, podrien ser dècades, els diaris impresos en paper podrien ser un producte de luxe”, va respondre a una periodista de la cadena NBC, que li preguntava si és pensable que un dia el periòdic ja no es publiqui en la seva versió en paper. “La gent continua tenint cavalls, però no és el principal mitjà de transport per anar a l’oficina”, va afirmar.

A principis d’agost Bezos havia sorprès amb l’anunci de la compra en 250 milions de dòlars del venerable Wahington Post, el quotidià que va revelar l’escàndol de Watergate en els anys 70, però que ara, igual que la resta de la premsa escrita, enfronta la competència creixent de la informació per internet.

d’Emol.com / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...