Entre els anys 2008 i 2015 la confiança mostrada pels ciutadans en els mitjans de comunicació ha baixat, segons ha posat de manifest el Cinquè Baròmetre Extern del Consell General de l’Advocacia Espanyola corresponent a octubre de 2015. En aquest baròmetre es pregunta als ciutadans per la confiança que els inspiren (en el sentit de poder confiar-hi) una sèrie d’institucions i col·lectius, entre les que es troben la premsa, la ràdio i la televisió. En els tres casos, la nota -en una escala de 0 a 10- obtinguda pels mitjans ha estat menor en el baròmetre realitzat el mes passat en relació al de 2008.
La ràdio, que és el mitjà que obté una millor puntuació, va passar durant la crisi de 6,4 a 6,0; la premsa ho va fer de 5,4 a 5,0, i la televisió, de 4,6 a 4,4. També cal assenyalar que entre els dos últims baròmetres, la nota ha millorat en els tres casos. En termes generals, els col·lectius que més confiança inspiren als ciutadans són els científics (8,2), la policia (7,1) i els petits i mitjans empresaris (6,9). Pel que fa als que menys, hi ha els bancs (2,9), els partits polítics (2,8) i els polítics (2,6).
El Baròmetre Extern del Consell General de l’Advocacia el realitza l’empresa d’investigació Metroscopia sobre una mostra representativa de 1.000 entrevistats per ordinador.
D’El Butlletí d’AMIC