10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La confiança dels espanyols en els mitjans es desploma

Imatge relacionada

La confiança dels espanyols en els mitjans de comunicació està per terra. Una pèssima notícia en temps de les fake news amb conseqüències futures, ja que aixeca una barrera a l’hora de construir una comunitat de subscriptors. A Espanya hi ha una forta tendència a desconfiar dels mitjans. Segons posa de manifest l’estudi Trust in Media 2018, elaborat per la unitat d’investigació de mitjans de la Unió Europea de Radiodifusió (UER), el 33% té una confiança alta, el 19% i el 48% poca o cap.

Aquests valors són molt similars als d’altres països veïns, encara que en qualsevol cas estan per sota de les mitjanes europeus, fixats en el 21% per als que confien i en el 43% per als que no. Curiosament, tot i que d’una banda la pèrdua de credibilitat en els mitjans és una propensió a l’alça, de l’altra ha millorat la consideració cap als mitjans més convencionals. Com la ràdio, el suport en què més confiança dipositen els europeus, un 59%, i també els espanyols, un 52%. De fet, és l’únic mitjà perquè millora el seu índex al nostre país.

La televisió el segueix en segon lloc, amb el suport del 51% de la mitjana europea però només el 36% dels espanyols. Després es troba la premsa escrita, amb una confiança del 47% i 40%, respectivament. Per la seva banda, Internet té un índex del 34% tant a Europa com a Espanya. No en va, el percentatge més baix se l’en porten les xarxes socials, un 20% a nivell europeu i un 22% a l’Estat espanyol. Tant aquesta mitjana com els anteriors han caigut respecte altres anys.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació-Mediàtic / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...