Ja es coneix l’index i2p de Media Hotline, del primer trimestre del 2020. La COVID 19 acaba de rebentar el mercat publicitari que ja queia el mes de gener:
La inversió publicitària durant el primer trimestre de 2020 ha retrocedit un 13,3% en relació al mateix període de l’any anterior assolint la xifra de 888.400.000 d’euros, enfront dels 1,024,7 milions de 2019
A causa de l’estat d’alarma decretat per la crisi sanitària COVID 19, la inversió publicitària del mes de març ha caigut prop del 30%, sent una xifra substancialment més alta a partir de la segona quinzena de març
Els mitjans digitals retrocedeixen un 4,8%, aconseguint 141.400.000 d’euros i un 15,9% de participació de mercat. Un augment de 1,4 punts de participació
Premsa, retrocedeix un 23,2% fins a arribar als 77,0 milions d’euros.
Revistes arriba als 26 milions d’euros, representa un retrocés del 15,2%
Dominicals retrocedeixen un 15,2%, mentre el cinema creix un 7%
Per la seva banda les xarxes socials disminueix la inversió publicitària un 3,9%, fins a arribar als 55,8 milions.
Finalment, les xarxes socials disminueix la inversió publicitària un 3,9%, fins a arribar als 55,8 milions.