10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La COVID 19 acaba de rebentar el mercat publicitari

Ja es coneix l’index i2p de Media Hotline, del primer trimestre del 2020. La COVID 19 acaba de rebentar el mercat publicitari que ja queia el mes de gener:

La inversió publicitària durant el primer trimestre de 2020 ha retrocedit un 13,3% en relació al mateix període de l’any anterior assolint la xifra de 888.400.000 d’euros, enfront dels 1,024,7 milions de 2019

A causa de l’estat d’alarma decretat per la crisi sanitària COVID 19, la inversió publicitària del mes de març ha caigut prop del 30%, sent una xifra substancialment més alta a partir de la segona quinzena de març

Els mitjans digitals retrocedeixen un 4,8%, aconseguint 141.400.000 d’euros i un 15,9% de participació de mercat. Un augment de 1,4 punts de participació

Premsa, retrocedeix un 23,2% fins a arribar als 77,0 milions d’euros.

Revistes arriba als 26 milions d’euros, representa un retrocés del 15,2%

Dominicals retrocedeixen un 15,2%, mentre el cinema creix un 7%

Per la seva banda les xarxes socials disminueix la inversió publicitària un 3,9%, fins a arribar als 55,8 milions.

Finalment, les xarxes socials disminueix la inversió publicitària un 3,9%, fins a arribar als 55,8 milions.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...