24/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La despesa de les llars en diaris i revistes es va reduir a la meitat en l’última dècada

Entre 2003 i 2012, la despesa mitjana per llar en publicacions periòdiques va passar de 134,2 a 70,0 euros, segons les dades de l’Anuari d’Estadístiques Culturals, del Ministeri d’Educació Cultura i Esport. Aquest descens significa que les llars espanyoles (en dades mitjanes) gasten ara la meitat que fa una dècada en diaris i revistes.

El 2012, la connexió a internet es va emportar la major part (el 22,6%) de les despeses en cultura de les llars, seguida per l’assistència a espectacles (11,3%), les publicacions periòdiques (9,5%) i les subscripcions a la televisió de pagament (9,1%). Dins de les despeses culturals, en l’anuari del Ministeri també es contemplen les despeses en ordinadors (9,7%) i en televisors (9,1%). En total, aquestes sis partides absorbeixen el 71,3% d’aquestes despeses. El Butlletí de l’ACPG ofereix sencer l’Anuari d’Estadístiques Culturals. CLICAR.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...