Malgrat que l’augment del nombre de lectores és un dels objectius tradicionals de les companyies editores de diaris, les dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) mostren que en els últims cinc anys, la diferència entre lectors i lectores s’ha ampliat en comptes de disminuir. Així, el maig del 2009 (amb dades de l’EGM de l’acumulat octubre de 2008 a maig de 2009), del total de lectors de premsa, el 58,3% eren homes i el 41,7%, dones. Un lustre després (amb dades de l’acumulat octubre de 2012 a maig de 2013) el percentatge d’homes havia augmentat fins al 59,7% i el de dones havia baixat al 40,3%.
A l’hora de valorar aquests canvis s’ha de tenir en compte també que el volum de dones en el conjunt de la població espanyola ha augmentat, en passar del 50,9% al 51,4% del total entre els dos anys i també que el percentatge de lectors s’ha reduït des del 40,7% de la població al 33,8%.
de Digimedios (Il·lustració: Candil de sapo)