La cinquena victòria del Barcelona a la Champions League, celebrada el passat 6 de juny a Berlín, va acumular més de 3.000 milions d’impactes d’audiència, dada que pot extrapolar a un valor publicitari superior als 38 milions d’euros. L’estudi elaborat per Kantar Media sobre la repercussió econòmica de la trobada del Juventus i el Barcelona a la final de la Champions League determina que el partit va tenir una cobertura de 15.100 notícies, 3.112.451.600 impactes d’audiència i una estimació econòmica de 38.805.235 euros.
En clau publicitària, caldria invertir aquesta quantitat perquè marques presents com Nike, Qtar Airways, Jeep, Heineken o Mastercard tinguessin la mateixa repercussió mediàtica. D’aquí la importància de tan elevada quantitat.
La consultora ha analitzat també la repercussió i la valoració en euros en premsa, Internet i televisió de la cita futbolística més important de l’any. Així doncs, la final de la Champions va tenir més seqüeles entre els mitjans online (14.025 notícies), seguit dels mitjans impresos (916) i la TV (159), excloent retransmissions. En el pla econòmic, el duel va obtenir un major retorn de la inversió a Internet (25.649.540 euros), a la premsa (6.895.419 euros) i, finalment, a la televisió (6.260.276 euros).
Font: El Butlletí d’AMIC