Un estudi dut a terme per MNI Targeted Media, la divisió de media planning de Meredith Corporation, propietària de desenes de mitjans impresos (sobretot revistes: Instyle, Ser Padres, Bebé, Health, etc) i altres digitals (All recipes, etc.) sosté que les edicions impreses poden no estar tan condemnades a desaparèixer com s’està indicant, ja que la generació que succeeix als Millenials, és a dir, la generació Z, no ha crescut en el rebuig a l’imprès, sinó que l’ha inclòs entre les seves pràctiques, i saben perfectament les virtuts d’un i altre canal i les combinen en una perfecta onmicanalitat.
Per obtenir informació sobre aquesta generació, MNI Targeted Media, en col·laboració amb les Universitats de Mississipi i Purdue, va enquestar estudiants d’aquests centres educatius al voltant del consum de mitjans, obtenint un total de 2.571 respostes vàlides. Segons l’informe de MNI, “la Generació Z sap que hi ha una diferència entre llegir en pantalla i en una pàgina impresa, i presten més atenció al llegir el document imprès. Una enquesta recent va trobar que el 92% dels estudiants universitaris de la Generació Z preferiria seguir els cursos en format imprès abans que en tablets, i una enquesta del Student Monitor va detectar que el 87% dels llibres de text dels estudiants (compra o lloguer) es corresponen amb llibres impresos”.
Les mateixes regles s’apliquen per al consum de mitjans: “l’estudi de MNI ha detectat que els membres de la Generació Z passen més temps llegint diaris i revistes físiques sense interrupció del que ho fan a les xarxes socials, llocs web i blocs”. Encara que va ser realitzat l’any passat, l’estudi pren com a referència 2020, ja que aquest any, segons les estimacions d’aquesta filial de Meredith Corporation, gairebé el 40% del mercat de consumidors estarà ja integrat per membres de la Generació Z.
Els primers integrants de la Generació Z tenen ja gairebé 25 anys. S’ha establert, encara que sol haver-hi variacions segons la font, que la Generació Z comprèn als nascuts entre 1995 i 2012. Segons el treball, aquesta generació ja no està tan enlluernada pels efectes del digital, i fuig “de tot el que no té el to, el llenguatge i la rellevància correctes, independentment de la plataforma”. Trien el millor de cada canal.
“Vam descobrir -sosté l’informe- que el 90% confia en els mitjans de comunicació per mantenir-se en contacte amb el que està succeint al món, el 72% diu que el cost és el factor més important al realitzar una compra, i més del 50% sent que saber que una marca és socialment conscient influeix en les decisions de compra. Per a les marques que estan disposades a parlar amb la Generació Z, les recompenses seran profundes”.
Una altra de les seves característiques és que fan servir molt les xarxes socials, però d’una manera diferent a altres generacions: “La Generació Z no està tuitejant sobre el que dinaran. Usen les xarxes socials per conrear identitats i explicar històries , sovint dirigides a audiències específiques. Saben com portar una narrativa a les persones adequades i crear compromís. Són venedors naturals”.
Font: MNI Targeted Media i Laboratorio de Periodismo – Infografia: MNI Targeted Media