El VAR ja és una realitat en la indústria del futbol des que la FIFA l’introduís l’any passat al Mundial de Futbol. Ara, les organitzacions que estan relacionades amb aquest esport estan explorant la forma d’obtenir uns ingressos extra a través d’aquest nou component que s’ha afegit als partits. I és que, mentre que les opinions segueixen dividides respecte a l’ús del VAR en el futbol, algunes empreses ja han acostat posicions amb la FIFA oferint alguna cosa innovadora: el patrocini en les pauses del VAR.
La FIFA hauria mantingut ja algunes converses amb empreses que volen vincular les seves marques al VAR. I a Espanya Laliga estaria considerant també les seves oportunitats comercials des que va introduir el VAR fa uns mesos. Segons les estimacions, el VAR va aparèixer en pantalla durant la Copa Mundial de la FIFA 2018 un total de 27 minuts. Són moments d’alta intensitat i concentració, que apareixen al mig del partit, de manera que podrien haver-se traduït en diners, segons el consultor de màrqueting esportiu Tim Crow.
Un minut de temps comercial durant un gran torneig pot costar fins a 600.000 euros. “Per a un patrocinador, això és un somni fet realitat” , assegura Crow. I per a les competicions, la multiplicació de 600.000 euros pels 27 minuts de VAR podria traduir-se en una importantíssima font d’ingressos.
Font: The Wall Street Journal – Infografia: semana.com