06/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La indústria del futbol podria acceptar publicitat en el VAR

El VAR ja és una realitat en la indústria del futbol des que la FIFA l’introduís l’any passat al Mundial de Futbol. Ara, les organitzacions que estan relacionades amb aquest esport estan explorant la forma d’obtenir uns ingressos extra a través d’aquest nou component que s’ha afegit als partits. I és que, mentre que les opinions segueixen dividides respecte a l’ús del VAR en el futbol, algunes empreses ja han acostat posicions amb la FIFA oferint alguna cosa innovadora: el patrocini en les pauses del VAR.

La FIFA hauria mantingut ja algunes converses amb empreses que volen vincular les seves marques al VAR. I a Espanya Laliga estaria considerant també les seves oportunitats comercials des que va introduir el VAR fa uns mesos. Segons les estimacions, el VAR va aparèixer en pantalla durant la Copa Mundial de la FIFA 2018 un total de 27 minuts. Són moments d’alta intensitat i concentració, que apareixen al mig del partit, de manera que podrien haver-se traduït en diners, segons el consultor de màrqueting esportiu Tim Crow.

Un minut de temps comercial durant un gran torneig pot costar fins a 600.000 euros. “Per a un patrocinador, això és un somni fet realitat” , assegura Crow. I per a les competicions, la multiplicació de 600.000 euros pels 27 minuts de VAR podria traduir-se en una importantíssima font d’ingressos.

Font: The Wall Street Journal – Infografia: semana.com

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...