Els periodistes que tenen el seu propi lloc web o portafoli online segurament s’han enfrontat a vegades al problema d’escollir un nom de domini ideal: quan finalment en decideixen un, descobreixen que algú ja els el va prendre. Ara, la indústria del periodisme ha aconseguit una extensió de domini especial: .press, un domini genèric d’alt nivell (gTLD, en la sigla en anglès). El domini ja és a la venda des d’aquesta setmana.
Periodistes i mitjans han començat a fer servir .press, entre ells Charlie Hebdo, Muck Rack, Freedom of the Press Foundation, IJNet, etc. Els periodistes poden comprar un domini .press per a un nou lloc, per redireccionar-ne un de ja existent, o fins i tot com una redirecció cap als seus comptes de xarxes socials. .press té potencial per quan és una extensió convenient per al periodisme i perquè els professionals poden aprofitar aquesta extensió en el seu treball.
I un altre segon domini interessant: el nou domini news, que prepara el terreny per captar l’actualitat més recent servint d’eina als mitjans de comunicació. L’extensió news permet a tots els mitjans de comunicació disposar d’un distintiu perquè els usuaris puguin llegir els seus continguts, per estar al corrent de les últimes tendències o notícies d’interès.
.news neix de l’interès dels mitjans i periodistes individuals, on podran establir-se com a fonts autoritzades d’informació. Aquesta domini també serà útil a les empreses que tenen una secció de notícies pròpies.