Rouge Agency, agència de publicitat digital especialitzada en AdTech i part del grup Telecoming, ha realitzat una anàlisi sobre la situació i perspectives del mercat de la indústria publicitària digital, amb dades que dibuixen amb futur prometedor. Segons aquest treball, a finals d’aquest any la inversió en publicitat digital a Europa arribarà als 57.232.000 d’euros, amb un ritme de creixement del 22% interanual fins 2023, quan el mercat de publicitat digital facturarà més de 125.332.000 d’euros.
La inversió europea en publicitat digital representa en l’actualitat al voltant del 21% del mercat mundial que fregarà els 268.000 milions d’euros a finals d’aquest any i creixerà fins als 472.770 milions d’euros en 2023.
La inversió en publicitat mòbil, a l’alça.- Segons indica l’anàlisi de Rouge AdTech, a finals d’aquest any hi haurà més de 1.000 milions d’usuaris europeus consumint publicitat al mòbil, enfront de gairebé 5.700 milions a nivell mundial. En 2023, 3 de cada 10 euros invertits en publicitat mòbil estaran destinats a Europa. La inversió en publicitat mòbil suposa el 21% del sector a Europa i en 2019, es traduirà en una xifra de facturació superior als 32.500M €. En 2023 arribarà als 88.800 milions d’euros.
La tendència ascendent és global: a nivell mundial, la indústria de publicitat mòbil facturarà 155.634 M € a la fi de 2019 i superarà els 292.000 milions d’euros en quatre anys. El ritme de creixement de la inversió en publicitat mòbil durant els propers 4 anys és més gran a Europa que a la resta del món (30% vs 26%).
El frau, el gran llast de la indústria.- El frau en publicitat digital li costa a Europa uns 6.850 milions d’euros en l’actualitat. En 2023 aquesta pèrdua d’ingressos per frau se situarà al voltant dels 19.400 milions d’euros a Europa. Actualment, la intel·ligència artificial elimina el 12,5% del frau, una ràtio que augmentarà fins al 20% en 4 anys gràcies als desenvolupaments tecnològics.
Font: Marketing News – infografia: The Socialmedia Family